شناسهٔ خبر: 42710088 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آمار استفاده از خودروهای خودران بایدو از صدهزار نفر گذشت

شرکت چینی بایدو می گوید از زمان عرضه تاکسی های خودران این شرکت تا به حال بیش از صدهزار نفر از این خدمات استفاده کرده و از آن راضی بوده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از تک نود، بایدو که زمانی تنها خدمات جستجوی اینترنتی ارائه می کرد حالا تاکسی های خودران نیز عرضه کرده و صدهزار مسافر هم از این تاکسی ها برای رفت و آمد و حمل و نقل استفاده کرده اند.

برنامه استفاده از تاکسی های خودران بایدو در قالب یک طرح آزمایشی موسوم به روبوتاکسی به اجرا گذاشته شده است. قرار است در آینده نزدیک تعداد مسافرانی که از این طرح استفاده می کنند به یک میلیون نفر افزایش یابد.

چین قصد دارد در آینده نزدیک به برترین کشور جهان در زمینه ارائه خدمات تاکسی ها و خودروهای خودران مبدل شود و دولت چین نیز از این ایده به طور کامل حمایت می کند. قرار است خودروهای خودران در چین برای حمل بار و مسافر به طور گسترده مورد استفاده قرار بگیرند.

آزمایش خودروهای خودران چینی در شهرهایی مانند پکن، کانگژو و چانگشا صورت گرفته است. چین امیدوار است تا سال ۲۰۲۵ زیرساخت های فنی و جاده ای استفاده از خودروهای خودران را تا حد قابل قبولی ایجاد کند.

انتهای پیام/

نظر شما