شناسهٔ خبر: 42709901 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

سیدمهدی سیدصالحی؛

پرشورها به انتخاب منصوریان احترام بگذارند/ قانون منع جذب خارجی‌ها خودتحریمی است

مهاجم اسبق تیم فوتبال تراکتور به هواداران این تیم توصیه کرد تا به انتخاب مسئولان تیمشان احترام بگذارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج؛ سیدمهدی سیدصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آناج در خصوص انتخاب علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال تراکتور اظهار داشت: آقای زنوزی در این دو سال زحمات زیادی برای تراکتور کشیدند و با آوردن مربیان و بازیکنان بزرگ خارجی مبالغ بالایی در این تیم هزینه کردند هرچند که کیفیت لازم را نداشتند. باید ببینیم نظر کمیته فنی باشگاه تراکتور و مشاوران آقای زنوزی چه بوده که ماحصل نظرات‌شان این انتخاب بوده است. 

وی افزود: بحث، بحث انتخاب منِ پیشکسوت و یا هواداران نیست و اینکه با نظر هواداران همسو بوده است یا خیر. باشگاه تراکتور به یک جمع‌بندی رسیده که این انتخاب را انجام داده و هواداران هم بایستی به مدیران تیمشان اعتماد کرده و به آن احترام بگذارند. همانطور که گفتم باید دید مدیران این باشگاه چه خواسته‌ای از تیم‌شان دارند و دیدگاهشان برای آینده چیست؟ 

مهاجم اسبق تیم فوتبال تراکتور درباره نگرانی هواداران این تیم از زمانی که تیمشان در فصل نقل‌وانتقالات از دست داده و همینطور خارج شدن بازیکنان باکیفیت از بازار، متذکر شد: نگرانی هواداران قابل درک است اما جذب بازیکنان قبل از انتخاب سرمربی از اصول حرفه‌ای به دور است. شاید این وقفه نشان دهنده مسیر درست در باشگاه تراکتور باشد. حالا که سرمربی این تیم معرفی شده است نقل و انتقالات نیز شروع خواهد شد و هواداران باید صبور باشند.

سیدصالحی خاطرنشان کرد: من یکسال عالی با تیم تراکتور داشتم و عزتی که هواداران این تیم به من دادند باعث شد تا بهترین گلزن فوتبال ایران شوم. ما پیشکسوتان نظرات متفاوتی داریم و فقط به هواداران تراکتور توصیه می‌کنم که از تیم خود حمایت کنند و اجازه بدهند تا مالک و مدیران باشگاه در فضای آرام برای موفقیت این تیم تلاش کنند. 

وی عنوان داشت: منصوریان از بازیکنان باسابقه فوتبال ماست و امیدوارم که با تراکتور به نتایج خوبی دست پیدا کند. منصوریان در تیم‌های نفت تهران، استقلال و ذوب‌آهن کارنامه مشخصی داشته و به نظرم باید به او فرصت داده شود تا بتواند ایده‌های خود را پیاده کند. قطعا بعد از شروع مسابقات بهتر می‌توان درباره انتخاب این سرمربی صحبت کرد و با گذر هفته‌ها عیار واقعی او نیز مشخص خواهد شد. 

بازیکن بازنشسته فوتبال کشور در پاسخ به این سؤال که آیا با قانون منع جذب مربیان و بازیکنان خارجی موافق است یا مخالف، تأکید کرد: من صد درصد با این قانون مخالفم چراکه معتقدم قیمت بازیکنان داخلی را به شدت افزایش خواهد داد و دست دلالان را بازتر می‌کند. در واقع ما با این کار صورت مساله را پاک می‌کنیم و به جای اینکه نظارت خوبی در جذب خارجی‌ها داشته باشیم، کاری می‌کنیم که باشگاه‌های ما با بودجه‌های محدودشان به سمت هزینه‌کرد کذایی بروند و بازیکنان را با ارزشی بالاتر از قیمت واقعی‌شان جذب کنند.

سیدصالحی با بیان اینکه باید این قانون برداشته شود، هشدار داد: این اتفاق نیافتد که بازیکنان میلیونی قرارداد میلیاردی ببندند. متاسفانه در فوتبال ما رابطه حرف اول را می‌زند و کیفیت اصلا مهم نیست. اگر نقل‌وانتقال بازیکنان هم بررسی شود موارد زیادی داشتیم که بازیکنی در فصل گذشته عملکرد خوبی در تیم خود نداشته اما به یک تیم بزرگتر منتقل شده است. درحالی که در فوتبال روز دنیا چنین چیزی وجود ندارد و بازیکنی چون خامس رودریگز با شرایط مشابه به باشگاهی کوچکتر منتقل شد. 

وی در خاتمه درباره مخالفت‌اش با قانون منع جذب مربیان و بازیکنان خارجی مطرح کرد: به عنوان مثال، باشگاه سپاهان از بابت جذب بازیکنان و مربیان خارجی خود هیچ مشکلی نداشته و سوال من این است که چرا این باشگاه نباید بازیکن و مربی خارجی جذب کند؟ یا تیم تراکتور که شاکیان این تیم فقط بازیکنانش بوده‌اند چرا نباید مربی خارجی استخدام کند؟ ما می‌توانیم با خارجی‌ها قرارداد محکم و بلندمدت ببندیم و از دانش آن‌ها استفاده کنیم نه اینکه با خودتحریمی از فوتبال روز دنیا فاصله بگیریم که به نظرم عقب‌گرد برای فوتبال کشور خواهد بود. 

انتهای پیام/

 

نظر شما