شناسهٔ خبر: 42709756 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

لیگ قهرمانان آسیا؛

بیم و امید استقلال برای صعود

استقلال در صورتی می‌تواند صعود کند که هر دو بازی باقی‌مانده خود را با پیروزی پشت‌سر بگذارد و در این صورت صعودش به عنوان صدرنشین قطعی می‌شود. آبی‌پوشان در شرایطی که در هر دو مسابقه به تساوی برسند از لیگ قهرمانان آسیا حذف می‌شوند و در صورت پیروزی برابر الشرطه و تساوی با الاهلی، به عنوان تیم دوم صعود خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم فوتبال استقلال درحالی که بعد از انصراف یکی از هم گروهی‌های خود در هفته سوم و چهارم استراحت کرد، امشب از ساعت 22:30 در اولین دیدار خود در دور برگشت به مصاف الشرطه عراق می‌رود. آبی‌پوشان بعد از فینال جام حذفی و در هفته‌های گذشته شرایط خوبی نداشته‌اند. استعفای فرهاد مجیدی و طولانی شدن پروسه بازگشت آندره‌آ استراماچونی به استقلال باعث شد باشگاه مجید نامجومطلق را به عنوان مربی این تیم در لیگ قهرمانان آسیا انتخاب کند.

حالا استقلال برای مسابقات پیش‌رو در لیگ قهرمانان، نامجومطلق را به عنوان نفر اول روی نیمکت آبی‌ها می‌بیند. صالح مصطفوی هم که در زمان استراماچونی و مجیدی یکی از اعضای کادر فنی بود، به عنوان دستیار اول نامجو در تیم حضور خواهد داشت. هر دو چهره از هوش فوتبالی قابل توجهی برخوردار هستند اما هواداران استقلال به دلیل بی‌تجربگی این دو نفر در امر سرمربیگری نگران سرنوشت تیم‌شان هستند.

درحالی که به نظر می‌رسید استقلال با توجه به انصراف الوحده از شانس زیادی برای صعود برخوردار باشد اما نتایج بازی‌های الشرطه و الاهلی عربستان به گونه‌ای رقم خورد که وضعیت استقلال برای صعود پیچیده شده است. باخت استقلال در دیدار امشب مقابل الشرطه به معنای حذف زودهنگام آبی‌پوشان از لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود چون تیم عراقی 3 امتیاز بیشتر از استقلال گرفته و پس از قطعی شدن صعود الاهلی عربستان، رقابت صعود بین استقلال و الشرطه است. برخلاف استقلال که به دلیل انصراف الوحده در هفته‌های سوم و چهارم استراحت کرده، الشرطه در دو دیدار حساس و سنگین مقابل الاهلی عربستان به میدان رفته است. الشرطه در دو دیدار اخیر خود مقابل الاهلی یک باخت و یک پیروزی کسب کرد تا وضعیت گروه A را پچیده‌تر کند.

اکنون استقلال در صورتی می‌تواند صعود کند که هر دو بازی باقی‌مانده خود را با پیروزی پشت‌سر بگذارد و در این صورت صعودش به عنوان صدرنشین قطعی می‌شود. آبی‌پوشان در شرایطی که در هر دو مسابقه به تساوی برسند از لیگ قهرمانان حذف می‌شوند و در صورت برد برابر الشرطه و تساوی با الاهلی، به عنوان تیم دوم صعود خواهند کرد.

خبر خوب برای استقلالی‌ها این است که علی کریمی به قطر رسیده و در اردوی استقلال حاضر شده است. البته او دیگری بعد از فینال جام حذفی در تمرینات استقلال حاضر نشد و بعید است از آمادگی کامل برخوردار باشد به همین دلیل امکان دارد به صورت فیکس در ترکیب استقلال قرار نگیرد.

خبر‌ خوب برای استقلال صادر شدن کارت بازی داریوش شجاعیان است و این بازیکن خوش‌تکنیک پس از رهایی از مصدومیت می‌تواند در دو دیدار باقی‌مانده از لیگ قهرمانان برای تیم نامجومطلق به میدان برود. 3

بیشتر بخوانید:

نظر شما