شناسهٔ خبر: 42708891 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

طرز تهیه همبرگر خانگی؛ آسان و رستورانی

دستور پخت و تهیه همبرگر معمولی برای خانواده ۴ نفره آموزش داده شده است که میتوانید برای تعداد بیشتر یا کمتر به همین نسبت، مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. همبرگر یک غذا از دسته غذاهای فست فودی است که میتوان با انواع سس نوش جان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، فست‌فودها به ویژه همبرگر و پیتزا طرفداران زیادی دارند. به علت شیوع ویروس کرونا، مردم برای خرید همبرگر و پیتزا احتیاط بیشتری می‌کنند و ترجیح می‌دهند که فست‌فودها را در خانه آماده کنند.

مواد لازم همبرگر معمولی خانگی

زمان تقریبی پخت: ۱ ساعت

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت گوساله چرخ شده همراه با چربی

۵۰۰ گرم

فلفل قرمز، نمک

به مقدار لازم

پنیر گودا

۴ عدد

پنیر پارمزان

۳ قاشق غذاخوری

سیر

۱ حبه بزرگ

پیازچه

۴ عدد با ساقه کامل

شیر

به مقدار لازم

کاهو، گوجه و نان برای سرو ساندویچ

به مقدار لازم برای ۴ نفر

طرز تهیه همبرگر ساده و خانگی

مرحله اول
ابتدا پیازچه‌ها را نگینی و ریز خرد کنید و سپس در ظرفی با گوشت چرخ کرده به خوبی مخلوط کنید.
نکته: اگر دوست دارید پیازچه‌ها در بافت گوشت معلوم نباشند می‌توانید گوشت و پیازچه را در میکسر بریزید یا پیازچه‌ها را با رنده ریز رنده کنید.
نکته: همبرگر معمولاً با گوشت گوساله پخته می‌شود ولی می‌توانید از گوشت گوسفندی و یا ترکیب گوشت با سویا استفاده کنید.

مرحله دوم
در یک ظرف جدا مغز یک عدد نان همبرگر را با مقدار کمی شیر مخلوط کرده و با چنگال له کنید تا مانند یک خمیر چسبناک شود.

سپس ادویه‌ها شامل، نمک، فلفل و سیر خرد شده و همچنین ۳ قاشق پنیر پارمزان را اضافه کنید و دوباره هم بزنید.
نکته: در این مرحله می‌توانید سس سویا و سس گوجه فرنگی نیز به این مخلوط اضافه کنید تا طعم دلچسب تری داشته باشد.

مرحله سوم
مخلوط به دست آمده را با مخلوط گوشت و پیازچه، در یک ظرف ریخته و به خوبی هم بزنید تا یکدست شود و ادویه در همه جای آن پخش شود.

مرحله چهارم
در یک سینی گوشت را با ضخامت دو تا سه سانتی متر پهن کرده و آن را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید. سپس هر قسمت را جداگانه گرد کرده و به فرم گوشت درون همبرگر با ضخامت ۱و نیم سانتی متر در آورید و بگذارید بماند.
نکته: اگر می‌خواهید گوشت شما عطر خوش ادویه و پیازچه را به خوبی به خود بگیرد می‌توانید آن را به مدت یک روز در یخچال بگذارید.

مرحله پنجم
یک تابه در دار را روی حرارت بگذاری و در آن روغن سرخ کردنی بریزید. کمی که روغن گرم شد ۴ تیکه گوشت را درو تابه بگذارید و صبر کنید تا یک طرف آنها کاملاً سرخ شود. موقع برگرداندن تکه‌های گوشت یک ورقه پنیر گودا روی آن بگذارید و سپس در تابه را برای مدت کوتاهی بگذارید تا علاوه بر سرخ شدن پنیرها تا حدودی روی گوشت آب شوند و سپس زیر آن را خاموش کنید. مراقب باشید که گوشت نسوزد.

نکته: بهترین و سالم‌ترین روش برای پخت گوشت همبرگر گریل کردن آن است. اگر امکانات آن را در خانه دارید حتماً گوشت را گریل کنید.

مرحله شش

یک عدد نان همبرگر را با چاقو باز کنید. برای قسمت زیرین آن می‌توانید از سس مخصوص که دستور آن را قبلاً در طرز تهیه پیتزا پپرونی خوشمزه خانگی + سس مخصوص گذاشته‌ایم استفاده کنید؛ در غیر این صورت می‌توانید مقداری سس گوجه فرنگی روی آن ریخته و با قاشق در همه جای نان پخش کنید. سپس کاهوی خرد شده را روی سس بریزید. لایه بعدی گوشت است که باید به همراه پنیر آب شده روی آن یکباره روی کاهو بگذارید. گوجه‌ها را که دایره دایره خرد کرده‌اید روی گوشت بگذارید و سپس قسمت بالایی نان را روی آن بگذارید. همبرگر شما آماده است. می‌توانید با خیال راحت در کنار دوستان و خانواده خود نوش جان کنید.
نکته: می‌توانید قسمت‌های داخلی دو طرف نان را برای چند دقیقه در تابه‌ای روی حرارت قرار دهید تا فقط داخل نان کمی حالت خشک به خود بگیرد و موقع گذاشتن مواد مرطوب، خمیر نشود.

نکته: برای مواد داخل ساندویچ می‌توانید از انواع سبزیجاتی که دوست دارید استفاده کنید.

نظر شما