شناسهٔ خبر: 42708414 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون رئیس جمهور:

آموزش، بهداشت و رفاه سه پایه مهم کشور است

کرمانشاه- معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: آموزش، بهداشت و رفاه سه پایه مهم در کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری شامگاه امروز در جلسه اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اینکه قرار است آموزش و اشتغال را در کنار هم داشته باشیم، اظهار کرد: دانشگاهی موفق است که بخش عمده درآمدش از فروش تولید پروژه‌های علمی آن دانشگاه است.

وی افزود: «آموزش، بهداشت و رفاه» سه پایه بودجه‌ای کشور است و باید طوری برنامه‌ریزی شود که هر پروژه علمی و فناوری با گذشت پنج الی ۱۰ سال از بهره‌برداری آن به بازدهی مناسب رسیده باشد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به نیاز کشور به یک اصلاح علمی اشاره کرد و گفت: اکوسیستم باید به فرهنگ تبدیل شود زیرا با پول قابل جبران نیست.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت محیط‌زیست در استان‌ها، تصریح کرد: دخالت دولت‌ها بدون مشارکت مردم در قضیه محیط‌زیست تأثیری ندارد.

ستاری زیر ساخت‌های علم و فناوری را در کرمانشاه مناسب ندانست و افزود: در ماه‌های پایانی دولت هر کمکی که لازم باشد برای تقویت زیرساخت‌ها در کرمانشاه به کار می‌گیریم.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های پارک علم و فناوری در کنار دانشگاه‌ها، تاکید کرد: آمادگی کمک به شتاب دهنده‌های محلی و بومی در کنار مراکز آکادمیک را داریم.

ستاری به ظرفیت داخلی تولید دارو در کشور اشاره کرد و افزود: بیش از ۹۰ درصد داروی مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود.

وی با انتقاد از عدم همکاری دانشگاه‌های کرمانشاه با بخش خصوصی، گفت: تنها دانشگاه رازی با بخش خصوصی همکاری دارد و انتظار می‌رود که سایر دانشگاه‌های استان کرمانشاه هم به این سمت بروند.

وی پتانسیل کرمانشاه، در بخش کشاورزی مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در دو سال گذشته امنیت غذایی در کشور اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است که کرمانشاه با ظرفیت کشاورزی بالا نقش مهمی در امنیت غذایی کشور دارد.

نظر شما