شناسهٔ خبر: 42708413 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عریقات:

فلسطین از اتحادیه عرب خارج نمی شود

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین اعلام کرد که با وجود مخالفت اتحادیه عرب با محکوم کردن عادی سازی روابط با اسرائیل، فلسطین از اتحادیه عرب خارج نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین از عدم خروج فلسطین از اتحادیه عرب علیرغم اینکه این اتحادیه با محکومیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالفت کرد، خبر داد.

بر اساس این گزارش، «صائب عریقات» گفت که فلسطین از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی خارج نمی شود.

این در حالی است که گروههای مقاومت فلسطین در غزه پیش از این بر مخالفت قاطع با عادی سازی روابط میان بحرین و رژیم صهیونیستی تاکید کرده و خواستار خروج تشکیلات خودگردان فلسطین از اتحادیه عرب شده بودند.

گروههای مقاومت فلسطین در غزه در نشست خبری اعلام کردند: ما به شدت اعلام عادی سازی روابط میان رژیم بحرین و رژیم صهیونیستی را محکوم می کنیم.

گروههای فلسطینی افزودند: این اعلام عادی سازی روابط برگرفته از اراده ملتها نیست و تحرک مردمی و وحدت همه تلاش ها برای یاری آرمان فلسطین را طلب می کند. ما مواضع مردم بحرین و عربی و اسلامی در مخالفت با این اعلام، را ارج می نهیم.

همچنین گروههای مقاومت فلسطین ضمن تقبیح حامیان این توافق، تاکید کردند: پس از حرکت خیانت آمیز، تشکیلات خودگردان فلسطین باید از اتحادیه عرب خارج شود. این عادی سازی مشروعیتی به رژیم صهیونیستی نمی دهد و فلسطین موضوع اساسی امت اسلامی خواهد ماند.

نظر شما