شناسهٔ خبر: 42708342 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار ایلام:

مرز مهران مسدود است

استاندار ایلام گفت: مرز مهران کاملا مسدود و از حرکت به سمت مرزهای بین دو کشور ایران و عراق به طور جدی جلوگیری می شود.

صاحب‌خبر -

"قاسم سلیمانی دشتکی" در سی و هفتمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی به ویژه شهدای ۸ سال دفاع مقدس، اظهار کرد:  هفته دفاع مقدس فرصتی مغتنم برای بازخوانی فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت است و   همه مسئولان استان در جهت پربار کردن برنامه های این هفته اهتمام ویژه داشته باشند. 

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام اربعین، گفت: سال گذشته شور و شوق و حرکت و فعالیت بسیار زیادی را از همه دوستان، مدیران، مردم و همه دست اندرکاران در این ایام شاهد بودیم اما امسال متاسفانه بیماری کرونا کشور ما و کشور عراق و همه جهان را درگیر نموده و همه چیز را تحت شعاع خود قرار داده است.

سلیمانی دشتکی با تاکید بر این که کشور عراق از ورود تمام  زوار اربعین به این کشور خودداری  و زیارت اربعین را برای اتباع دیگر کشورها ممنوع کرده است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی هم به خاطر حفظ جان شهروندان، پیاده روی اربعین چه در داخل و چه در خارج را ممنوع اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه افتخار همه ما خادمی زوار اربعین است، تصریح کرد: در این شرایط خاص سلامتی مومنان و عاشقان اهل بیت برای همه در اولویت است و اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی مراسم عزاداری را تک نفره برگزار می کنند این گویای یک پیام روشن و واضح است.

نماینده عالی دولت در استان ضمن اینکه از همه زوار و عاشقان امام حسین علیه السلام خواست تحت هیچ شرایطی به سمت مرزهای کشور حرکت نکنند، تاکید کرد: مرز مهران به طور کامل مسدود است و هیچ ترددی در آن صورت نمی گیرد.

وی افزود:  با توجه به اینکه مرز مهران کاملا بسته است و همینطور ممنوعیت ورود زوار از طرف کشور عراق وجود دارد، از حرکت به سمت مرزهای بین دو کشور به طور جدی خودداری کنند.

سلیمانی دشتکی از نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواست که مبادی ورودی استان را کنترل کنند و اگر اشتباهاً فردی برای زیارت اربعین وارد استان شد از ورود وی جلوگیری شود. 

وی تاکید کرد: اگر تجمعی در مرز بین ایران و عراق ایجاد شود ممکن است باعث مشکلات و دردسرهایی شود و باعث تضعیف روابط بین دو کشور ایران و عراق گردد و سلامت همه را به خطر اندازد.

وی افزود: همچنین معاونت سیاسی و امنیتی استانداری نیز با برگزاری کارگروه امنیتی تمهیدات لازم را برای جلوگیری از تردد زوار اربعین در استان فراهم نمایند.

استاندار ایلام با تشکر از علاقمندان اهل بیت و عزاداران امام حسین (ع) بیان داشت: برنامه ریزی و نظم عزاداران حسینی در استان ایلام در برگزاری مراسم عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی مطلوب و بی نظیر بود.

وی ادامه داد: مدیریت این حرکت ارزشمند از طرف نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام بود که بسیار عالی انجام شد و جا دارد اینجا از همه دست اندرکاران به ویژه هیئت های مذهبی و همینطور نماینده ولی فقیه در استان و مجموعه دست اندرکاران کمال تشکر را داشته باشم.

انتهای پیام

نظر شما