شناسهٔ خبر: 42708248 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار چهارمحال و بختیاری: دیون مانده مرخصی بازنشستگان در سال ۹۷ از فردا پرداخت می‌شود

گروه استان‌ها - استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ۶ میلیارد تومان از اعتبارات جاری استان برای دیون مانده مرخصی بازنشستگان در سال ۹۷، در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار خواهد گرفت که ۴ میلیارد تومان در خزانه موجود است و از فردا پرداخت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، اقبال عباسی عصر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، با اشاره به اینکه از 6 تالاب استان، طرح مدیریتی دو تالاب آماده شده است، اظهار داشت: قبلاً طرح مدیریتی تالاب چغاخور مصوب شده بود و امروز در این جلسه کلیات طرح مربوط به تالاب گندمان به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه در این طرح مدیریت تالاب مطرح است، افزود: این طرح دارای برخی از اشکالات جزئی بود که قرار شد در طول مدت اجرا این اشکالات برطرف شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته 480 میلیون تومان اعتبار به طرح‌های پژوهشی استان اختصاص یافت، تصریح کرد: مطالعات مربوط به رودخانه کارون در دست مطالعه است که قرار شد از میزان اعتبار اختصاصی اولویت به این طرح داده شود. این مطالعات موجب می‌شود که مدیران مربوطه بتوانند دفاعیات لازم را در حوزه خود انجام دهند.

عباسی بیان کرد: امسال این اعتبار مشابه سال گذشته است، سال گذشته 200 میلیارد تومان اعتبار برای مطالعات کارون اختصاص داده شد که از این میزان 115 میلیارد تومان آن ابلاغ شد.

وی حق‌آبه‌ها، کسب و کار، افزایش درآمد مردم، فرهنگ مشارکت دینی، اجتماعی و سیاسی را از موضوعات مهم برشمرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به دیون مانده مرخصی بازنشستگان و معضل بزرگ برای برخی از دستگاه‌های اجرایی، بیان کرد: حدود 6 میلیارد تومان از اعتبارات جاری استان برای دیون مانده مرخصی بازنشستگان در سال 97،  در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار خواهد گرفت که از این میزان، 4 میلیارد تومان در خزانه موجود است و از فردا دستگاه‌ها می‌توانند پرداخت را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه زمان بازنشسته کردن کارمند، مانده مرخصی نگه داشته نشود، گفت: در صورت امکان مانده مرخصی به مرخصی تبدیل شود، در غیر اینصورت دستگاه‌ها باید اموال خود را بفروشند و پرداخت کنند.

عباسی در این جلسه تاکید کرد: یک فصل به موضوع پدافند اختصاص داده شود، همچنین مدیرکل امور اقتصاد و دارایی موظف است از اکنون به دنبال محقق، برای اطلس سرمایه‌گذاری در استان باشد.

انتهای پیام/7540/ ز

نظر شما