شناسهٔ خبر: 42708232 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

بهره‌برداري از ورودی اصلی ايستگاه مهديه 
در خط 7 مترو

ورودی اصلی در ضلع جنوب غربی و همچنين سالن اصلي فروش بلیت خطوط ۳ و ۷ در ایستگاه تقاطعي مهدیه در هفته جاري به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) علي امام مديرعامل شركت مترو از بهره‌برداری از ورودی اصلی ايستگاه مهديه واقع در ضلع جنوب غربی تقاطع خیابان‌های مولوی و ولیعصر (عج) در هفته جاري خبر داد و عنوان كرد: سالن اصلی فروش بلیت خطوط ۳ و ۷ در این ایستگاه نيز همزمان به بهره‌برداری می‌رسد. او در ادامه گفت: با بهره‌برداری از اين ورودی، دسترسی شهروندان به هر دو سکوی خط ۷ تسهیل می‌شود؛ این در حالی است که پیش‌ازاین شهروندان تنها از طریق ورودی جنوب شرقی، امکان دسترسی به سکوی قائم در خط 3 و سکوی بسیج در خط ۷ را داشتند و برای دسترسی به سکوی آزادگان در خط ۳ و سکوی میدان صنعت در خط 7 باید با استفاده از پله‌برقی به سالن اصلي فروش بليت مراجعه می‌کردند. مديرعامل شركت مترو خاطرنشان كرد: با افتتاح این ورودی، تعداد ۱۰ دستگاه پله‌برقی ( شامل 8 دستگاه در ورودی و 2 دستگاه در دسترسی به سالن اصلي فروش بليت) به سمت سکوها افتتاح خواهد شد. با بهره‌برداری از ورودی ضلع جنوب غربی ایستگاه مهدیه، امكان بهره‌برداری از سالن اصلی فروش بلیت خطوط ۳ و ۷ در این ایستگاه نيز فراهم خواهد شد. گفتني است ایستگاه مهدیه با مساحت سرپوشیده ۱۸۴۰۰ مترمربع، يك ایستگاه تقاطعی میان خطوط ۳ و ۷ متروی تهران است كه در ضلع جنوب شرق چهارراه امیريه، تقاطع خیابان‌های مولوی و ولی‌عصر (عج) قرار دارد. 

مشارکت جدی بخش خصوصی
 برای تحقق «تهران هوشمند»

تفاهم‌نامه همکاری‌ در زمینه‌ توسعه زیست‌بوم نوآوری شهری و راهکارهای شهر هوشمند میان سازمان فاوای شهرداری تهران، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) و شرکت ارتباطات مبین‌نت به امضا رسید. به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در نشست امضای تفاهم‌نامه که امروز شنبه ۲۹ شهریور برگزار شد، دکتر محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری، مهندس مهدی غیناقی، عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران و دکتر حسین طهرانی، مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین‌نت حضور داشتند. در این نشست، فرجود ضمن اشاره به برنامه‌تهران هوشمند و اهمیت توجه به زیست‌بوم نوآوری در این برنامه، بر عزم شهرداری تهران در بهره گرفتن از توانِ تخصصی بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌های شهر هوشمند و سرویس‌های آن تاکید کرد. او همچنین ابراز امیدواری کرد همکاری‌هایی از این دست به ایجاد فضای کاری مناسب برای بخش خصوصی و ارائه‌خدمات بهتر به شهروندان بیانجامد. مهندس مهدی غیناقی نیز به توسعه اینترنت اشیاء در جهان اشاره کرد و اظهار داشت هم‌زمان با دیگر کشورهای جهان، همراه اول در حال اقدام در خصوص ایجاد زیست‌بوم مورد نیاز اینترنت اشیاء از طریق سرمایه‌گذاری و تحقیق و توسعه است. او ضمن دعوت از همه بازیگران صنعت اینترنت اشیاء به همکاری، از قرارداد همراه اول با مبین‌نت برای ایفای نقش به عنوان بازوی اجرایی این مجموعه در زمینه راهبر کسب و کارهای سازمانی خبر داد. در ادامه‌ی این نشست، دکتر طهرانی از آمادگی مجموعه‌ی خود برای همکاری در بخش‌های مختلف از جمله هوشمندسازی شهر خبر داد. در پایان این نشست و پس از پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران، تفاهمنامه توسعه زیست‌بوم نوآوری شهری و راه‌کارهای شهر هوشمند میان سازمان فاوای شهرداری تهران، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) و شرکت ارتباطات مبین‌نت به امضای نمایندگان سه مجموعه رسید. 

افتتاح و احیای 200 کارگاه
 تولید نوشت‌افزار ایرانی اسلامی

با افتتاح و احیای 200 کارگاه تولید نوشت‌افزار ایرانی اسلامی توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، 2 هزار فرصت شغلی در این صنعت ایجاد شده است. امیرحسین مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت با اعلام این خبر اظهار داشت: بنیاد برکت برای افتتاح، احیا و حمایت از 200 کارگاه تولید نوشت‌افزار ایرانی اسلامی، 400 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است. این میزان سرمایه‌گذاری، تولید 800 هزار جامدادی و 700 هزار کیف و کوله را در این کارگاه‌ها به دنبال دارد. وی تصریح کرد: افتتاح و احیای این تعداد کارگاه تولیدی، علاوه بر رونق تولید نوشت‌افزار ایرانی اسلامی و اختصاص سهم بیشتری از بازار به محصولات تولید داخل، باعث فراهم آمدن فرصت‌های کسب و کار برای 2 هزار نفر شده است. مدیرعامل بنیاد برکت گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از 3 سال گذشته در قالب پویش «مشق احسان» به حوزه نوشت‌افزار ورود کرده و باعث تحول در این حوزه شده است. وی در تشریح اقدامات بنیاد برکت در سال جاری عنوان کرد: در چند روز آینده 150 مدرسه جدید برکت را تحویل می‌دهیم. همچنین ایجاد 185 هزار شغل را برای امسال هدف‌گذاری کرده‌ایم که از این تعداد، 60 هزار شغل تا به امروز محقق و مابقی نیز شناسایی شده است. امیدواریم که با این طرح‌های اشتغال‌زایی برکت، واردات گوشت قرمز به کشور را تا 25 درصد کاهش دهیم. مدیرعامل بنیاد برکت در پایان خاطرنشان کرد: ما در حوزه‌های مختلفی ورود کرده و فعالیت‌های گسترده‌ای را به انجام رسانده‌ایم تا بتوانیم انتظارات رهبر معظم انقلاب را برآورده کنیم. هر چند تا رسیدن کامل به این هدف متعالی، فاصله زیادی داریم. 

شهردار منطقه ۵، تقدیرنامه «تلاش برای تهران» را دریافت کرد

عضو و ناظر رئیس شورا در امور محاسبات و پایش عملکرد منطقه ۵، تقدیرنامه و لوح سپاس «تلاش برای تهران» را به فریدون حیدری، شهردار منطقه ۵ اهدا کرد. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، مجید فراهانی در جلسه پایش عملکرد شهرداری منطقه ۵ گفت: این تقدیرنامه و لوح سپاس، به دلیل همکاری شهردار منطقه ۵ با شورایاران، فراهم کردن زمینه اجرای بودجه‌ریزی مشارکتی در اجرای بند ۲ تبصره ۳۵ بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران و استفاده از نظر مشورتی کارگروه‌ برنامه و بودجه شورایاری منطقه در جلسات کنترل پروژه، به شهردار منطقه ۵، اهدا شد. از سوی دیگر شهردار منطقه ۵ در مراسم افتتاح سمن سرای منطقه ۵ گفت: سمن سراها به تقویت مشارکت اجتماعی کمک می‌کنند. فریدون حیدری اظهار داشت: خوشحال هستیم که سمن سرای منطقه ۵ به نام زنده یاد حسین علیمرادی از فعالان اجتماعی چابهار، نام گرفت. او تاکید کرد: انسان‌های بزرگ و تاثیرگذار که برای خشنودی و رضایت پروردگار تلاش می‌کنند همواره در یادها خواهند ماند و جاودان خواهند بود. حیدری گفت: هدف از ایجاد سمن سراها، کمک و حمایت از سازمان‌ها و‌ موسسه‌های مردم نهاد و خیریه‌های منطقه است. این موسسه‌ها و سازمان‌ها، برای تشریک مساعی، برگزاری جلسات و حل مشکلاتشان نیاز به یک ماوا و مکان امن دارند. 

حماسه‌های دفاع مقدس با برنامه‌های خلاقانه
 و تاثیرگذار به تصویر کشیده می‌شود

 شهردار منطقه 2 گفت: حفظ و اشاعه ارزش‌های دوران دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت، حماسه‌های این دوران با برنامه‌های خلاقانه و تاثیرگذار به تصویر کشیده می‌شود. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه2، رسول کشت پور، شهردار منطقه در نشست هماهنگی گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس با تاکید بر اجرای برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه در به تصویرکشیدن این حماسه بزرگ به ویژه برای نسل جوان گفت: دوران دفاع مقدس اتفاقی بس عظیم و ارزشی در تاریخ ایران است، برهمین اساس حفظ و اشاعه ارزش‌های دوران دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت از وظایف مهم ماست. وی افزود: این هفته فرصتی فراهم شده است تا بتوانیم با اجرای برنامه‌های خلاقانه،حماسه آفرینی و رشادت رزمندگان دوران دفاع مقدس را برای نسلی که جنگ تحمیلی را ندیده‌اند تداعی کنیم. وی در ادامه نقش فرهنگ و هنر را در تبیین و انتقال مفاهیم ارزشی نظام، به ویژه ارزش‌های دفاع مقدس به نسل فعلی، کلیدی دانست و بر استفاده از ظرفیت‌های و پتانسیل‌های هنری موجود در منطقه برای اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس تاکید کرد. براساس این گزارش بیش از 120 عنوان برنامه فرهنگی و هنری در قالب برپایی نمایشگاه یاد یاران، نمایشگاه بزرگ تصاویر نقش بانوان در دفاع مقدس، اجرای تئاتر خیابانی، پرفورمنس و خش سرودهای حماسی و دفاع مقدس در معابر ومیادین، اکران فیلم‌های حماسی با موضوع دفاع مقدس، برگزاری مانور رهایی گروگان، راه اندازی کاروان‌های اعزام دفاع مقدس، اجرای زنگ شاهد در مدارس منتخب منطقه ۲، برگزاری مانور بزرگ موتوری اقتدار از میدان سردار شهید حسن طهرانی مقدم تا بهشت زهرا، تجلیل و تکریم از خانواده معظم شهدا، عطر افشانی گللزار شهدای گمنام، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری، فضا سازی محیطی و... پیش بینی و اجرا می‌شود. 

نظر شما