شناسهٔ خبر: 42708221 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

از عامل اصلی ترور انتقام می‌گیریم

سیدحسین نقوی‌حسینی سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در هشداری شدیداللحن آمریکا را خطاب قرار داد و گفت که دشمن همه جا زیر دید ماست و اگر لازم باشد زیر تیر ما نیز قرار خواهد گرفت. همچنین خطاب به ترامپ تاکید کرد که اگر تار مویی از سر یک ایرانی کم شود، تمام کرک‌های شما را به باد می‌دهیم. این تهدید جدی است و ما همه چیز را در عمل ثابت می‌کنیم. این تهدیدات در حالی مطرح شد که آمریکایی‌ها دو شکست مفتضحانه پی‌درپی در دو ماه اخیر درباره عدم همراهی کشورهای اروپایی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران و عدم همراهی اعضای شورای امنیت سازمان ملل با آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه به دست آوردند.

صاحب‌خبر -

سیدحسین نقوی‌حسینی * سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در هشداری شدیداللحن آمریکا را خطاب قرار داد و گفت که دشمن همه جا زیر دید ماست و اگر لازم باشد زیر تیر ما نیز قرار خواهد گرفت. همچنین خطاب به ترامپ تاکید کرد که اگر تار مویی از سر یک ایرانی کم شود، تمام کرک‌های شما را به باد می‌دهیم. این تهدید جدی است و ما همه چیز را در عمل ثابت می‌کنیم. این تهدیدات در حالی مطرح شد که آمریکایی‌ها دو شکست مفتضحانه پی‌درپی در دو ماه اخیر درباره عدم همراهی کشورهای اروپایی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران و عدم همراهی اعضای شورای امنیت سازمان ملل با آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه به دست آوردند.

 حالا به شگردهای جدید و ادعاهای نخ‌نمای دیگری متوسل شده‌اند تا ایران‌هراسی جدیدی را در بین اعضای شورای امنیت علیه ایران ایجاد کنند. به همین دلیل ادعای توطئه ترور سفیر خانمی در آفریقا را به جمهوری اسلامی ایران نسبت داده‌اند. سردار سلامی در این باره تاکید کرد که انتقام ما از شهادت سردار بزرگ‌مان قطعی، جدی و واقعی است اما ما اهل شرف و شرافت هستیم و جوانمردانه و عادلانه انتقام می‌گیریم. ما در برابر خون برادر شهیدمان یک سفیر زن در آفریقای جنوبی را نمی‌زنیم. ما کسانی را می‌زنیم که در شهادت این مرد بزرگ مستقیم و غیرمستقیم نقش داشتند و شما بدانید هر که در این ماجرا نقش داشته زده خواهد شد و این پیام جدی است.

پس اگر جمهوری اسلامی ایران بخواهد انتقام شهادت سپهبد شهید سلیمانی را از آمریکایی‌ها بگیرد که قطعا هم خواهد گرفت، عوامل اصلی این ترور را هدف قرار خواهد داد. قطعا آن خانم با آن سن و سال و شرایط جسمی که هیچ ارتباطی با آسیا و کشورهای خاورمیانه نداشته و هیچ نقشی هم در ترور سردار شهید سلیمانی نداشته است را ترور نخواهیم کرد. بنابراین طرح ترور برای چنین فردی از طرف ایران خارج از تصور و عقل است.

حتی آنها در اتهاماتی دیگر حمله سایبری ایران به آمریکا را مطرح کرده‌اند که خارج از منطق و واقعیت است.

یکی باید به آمریکایی‌ها بگوید شما که استاد حمله سایبری به دنیا هستید و همه کشورها حتی هم‌پیمانان خودتان هم از دست حمله‌های سایبری شما به ستوه آمده و معترضند. حالا چنین اتهاماتی را به ایران نسبت می‌دهند تا ایران‌هراسی دوباره‌ای در بین اعضای شورای امنیت سازمان ملل ایجاد کنند. این اتهامات واهی و بیهوده است و با طرح چنین موضوعاتی راه به جایی نمی‌برند.

بنابراین به دنبال این ادعاهای خام و نپخته آمریکایی‌ها، سردار سلامی روز شنبه شفاف و باصراحت به آمریکایی‌ها خصوصا ترامپ رییس‌جمهوری ایالات متحده اعلام کرد که بیهوده دنبال بهانه نباشید و اتهامات بی‌اساس نزنید چرا که سیاست ما شفاف و روشن است.

سردار سلامی همچنین به حمله به عین‌الاسد اشاره کرده و در پاسخ به  تهدید ترامپ علیه ایران گفت شما ما را به حمله هزار برابری تهدید می‌کنید. ما شما را می‌شناسیم. آن وقت که عین‌الاسد را زدیم فرض داشتیم که شما پاسخ می‌دهید و صد‌ها موشک آماده کردیم که اگر زدید داشته‌هایتان را ویران کنیم.

بنابراین به آمریکایی‌ها می‌گوییم که حتما از عوامل اصلی ترور سردار سلیمانی انتقام می‌گیریم. این عوامل اصلی ترور هم بنا به اظهارات خودشان که بارها اقرار کرده‌اند  مشخص است. بارها گفته‌اند ما دستور این حمله را داده‌ایم و سردار را کشته‌ایم و به این کارشان هم افتخار می‌کنند. پس دلیلی برای این‌گونه اقدامات نیست که ایران بخواهد دست به چنین رفتاری بزند و یک فرد بی‌ارتباط با ترور سردار سلیمانی را ترور کند. سردار سلامی جواب دندان‌شکنی به اتهامات بی‌پایه و اساس آمریکایی‌ها داد و تهدید جدی کرد و هشدار شدیدی داد که مراقب رفتارشان باشند و بدانند انتقامی سخت از آنها خواهیم گرفت.

* سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم

 

 

۰/۵ ( ۰ نظر )

نظر شما