شناسهٔ خبر: 42708166 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲ خبر از هفته دفاع مقدس

یزد- ایرنا- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مهریز گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس ۳۰۰ برنامه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایگاه‌ها و مساجد با همراهی مردم و بسیجیان در شهر و روستاهای بخش مرکزی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی فاتحی روز شنبه در آستانه هفته دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگاران شهرستان افزود: از این تعداد ۲۲ برنامه شاخص است که شامل  برگزاری صبحگاه مشترک ادارات و نیروهای نظامی و انتظامی، غبارروبی گلزار شهدا، رژه موتوری و خودرویی ، تجلیل از رزمندگان و یادواره شهیدان است .

وی ادامه داد: دیدار با خانواده شهیدان، برگزاری همایش بزرگ ایثارگران، برپایی جشنواره فرهنگی ورزشی، همایش ائمه جمعه و جماعات و  فرماندهان پایگاه از دیگر برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد دوران دفاع مقدس است که با  همکاری مردم برگزار می‌شود.

این مسوول با اشاره به اینکه شعار پویش مردمی در هفته دفاع مقدس امسال با هشتگ "ما قوی هستیم" در فضای مجازی به فعالیت خواهد پرداخت به اهمیت بهره‌گیری از رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار در جامعه و بین مردم اشاره کرد و گفت: تهیه و تولید محتوا و نشر در فضای مجازی صورت می‌گیرد.

فاتحی اظهار کرد: برای گسترش فرهنگ ایثار در جامعه باید نه تنها در هفته دفاع مقدس که سالانه توسط اقشار مختلف با برنامه‌ریزی و جلب همکاری مردم به خصوص دانش‌آموزان، دانشجویان و تشکل‌های فرهنگی در شهر و روستاها استفاده کرد.

هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه آغاز می‌شود.

مرکز مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

***

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از آغاز بکار طرح باشگاه سفیر شهروندی با هدف آموزش و ارتقاء سطح آگاهی شهروندان در سطح شهر یزد خبر داد.

عباس ملازینلی روز شنبه در نشستی، بسترسازی برای پرورش یک شهروند مسئول و مؤثر در جامعه، اشاعه فرهنگ شهرنشینی، لزوم عملی شدن آموزه ها و نقش آن در توسعه فرهنگ شهروندی را از دیگر اهداف این طرح بیان کرد.

وی تصریح کرد: در این طرح افرادی را که با شرایط خاص به جایگاهی ویژه دست یافته‌اند با خصوصیات رفتاری و گفتاری مثبت شناسایی شده و بستر لازم برای ارائه آموزه ها و تجربه‌های آنها در بین اقشار جامعه فراهم می‌شود.

ملازینلی با بیان اینکه در عصر آموزش و آگاهی قرار داریم، اظهار داشت: لزوم بکارگیری ظرفیت فرهیختگان، هنرمندان، ورزشکاران، پزشکان، معلمین، قهرمانان و سایر اقشار تاثیر گذار در امور مختلف جامعه احساس می‌شود.

وی افزود: در این زمینه انتقال تجربه و آموزش در مسیر بالا بردن سطح فرهنگ شهروندی یک ضرورت است لذا این امر، نقش الگوسازی را در جامعه خصوصاً در نسل کودک و نوجوان پر رنگ تر می‌کند.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های مسئولان فرهنگی، مدیریت و اصلاح چرخه پیام رسانی و الگوسازی برای مخاطبان در تمام زمینه‌ها از جمله فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است که این امر مستلزم استفاده از تجربه، انگیزه و همت نخبگان جامعه است. 

  

نظر شما