شناسهٔ خبر: 42707851 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین:

۲۰ پردیس روستایی در قزوین تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد

قزوین- قبادی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: به منظور حمایت از تولید و ایجاد ارزش افزوده در کشور تا پایان امسال ۲۰ طرح پردیس روستایی در قزوین به بهره برداری می رسد.

صاحب‌خبر -

عیسی قبادی در گفت وگو با خبرنگار بازار در قزوین با اشاره به اجرای طرح پردیس های روستایی استان قزوین به منظور رونق اقتصادی در روستاها اظهار داشت: یکی از مهم ترین دلایل مهاجرت از روستاها به شهرها در دهه های اخیر مشکلات اقتصادی حاکم بر روستا و مسائل مرتبط با اشتغال ساکنان روستا بوده است.

وی بیان کرد: در همه سال هایی که گذشت تلاش کردیم تا مشکلات و موانع زندگی روستائیان در محیط روستا را شناسایی کنیم و در جهت رفع آن گام برداریم که بر همین اساس تلاش شد تا خدمات و زیرساخت های رفاهی در محیط روستاها افزایش پیدا کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین افزود: پس از تامین زیرساخت های رفاهی در روستاها مسئله تامین اقتصاد در روستا به یک دغدغه اساسی تبدیل شد که با بررسی های انجام شده راهکار های متعددی برای این مسئله در نظر گرفته شد.

قبادی گفت: تغییر نگرش از باغداری و کشاورزی سنتی به باغداری و کشاورزی مدرن در مرحله نخست مورد توجه قرار گرفت که تا حدودی نیز موفق بوده است و پس از آن تلاش ما برای مدیریت منابع  اقتصادی در روستاها با ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی آغاز شد.

وی بیان کرد: اجرای طرح های پردیس روستایی در استان قزوین یکی از راهکارهای موفق بوده است که طی چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است و بر اساس برآوردهای انجام شده هر پردیس روستایی برای ۱۰۰ نفر از ساکنین روستا اشتغال زایی به همراه دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر اجرای طرح های پردیس روستایی در استان قزوین با جدیت در حال پیگیری است و تا پایان سال ۲۰ واحد پردیس روستایی در روستاهای استان قزوین به بهره برداری می رسد.

قبادی گفت: این طرح های اجرا شده متناسب با تولیدات دامی و گیاهی روستایی و مهارت ساکنین روستا اجرایی می شود و میتواند جریان اقتصادی پایداری را در محیط روستا ایجاد و ارزش افزوده زیادی را برای تولیدات و ساکنین روستا به همراه داشته باشد.

نظر شما