شناسهٔ خبر: 42707777 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

امام جمعه پیشاور پاکستان:

وهابیت و صهیونیزیم دو روی یک سکه هستند

امام جمعه پیشاور پاکستان وهابیت را ان روی سکه صهیونیزیم جهانی دانست و گفت: چنان که صهیونیزیم فقط به صلاح خود می اندیشد، وهابی های تکفیری نیز فقط به نجات خود اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احسان الله محسنی امام جمعه پیشاور پاکستان در خطبه جمعه این هفته از سیاست های دوگانه دولت پاکستان و حمایت بعضی از مسؤولان از گروه های تندرو و فرقه گرا در پاکستان را به شدت محکوم کرد.

وی مردم پاکستان را به تقوای الهی و انجام به وظایف دینی خود دعوت کرد و بیان داشت: چنان که قرآن و روایت بیان می کنند فلاح و کامیابی انسان ها در گرو تقوای الهی است.

این روحانی پاکستانی با تاکید به این که یزید ابن معاویه فاسق ترین حکام اموی است و وی مقدس ترین انسان ها و ولی خدا در جهان را به شهادت رساند، گفت: حمایت از یزید ملعون از سوی گروه های تکفیری وهابی، دل میلیون ها انسان را به درد آورده است، یزید هموار مستحق لعن بوده و خواهد بود.

وی با اشاره به این که جمع زیادی از علمای بزرگ اهل سنت در کتب خود یزید را مستحق لعن دانسته اند تاکید کرد: کسانی که در حال حاضر یزید ملعون را امیر خود خطاب می کنند یقینا از صفوف اهل سنت بیرون اند و حساب آنان از اهل سنت جدا است.

امام جمعه پیشاور پاکستان در خطاب به جامعه اهل سنت سراسر جهان، خواستاری بیداری آنان در برابر فتنه گری فعلی در پاکستان شد و اظهار داشت: تجربات نشان داده است که وهابیت به هیچ احکام دینی و قانون ملی پایبند نبوده اگه قدرت به دست او برسد مراکز و مقدسات اهل سنت نیز در امان نخواهند بود.

وی با یاد آوری دوره های آغازین فعالیت گروه های تکفیری وهابی در پاکستان گفت: در ابتداء فقط مراکز شیعه در پاکستان مورد هدف تکفیری ها بود اما به مرور زمان چندین مراکز اهل سنت و مراکز عبادی آنان و همچنین مراکز عبادی پیروان دیگر مذاهب و ادیان نیز مورد تجاوز و حمله این گروه تروریستی قرار گرفتند.

حجت الاسلام محسنی وهابیت را آن روی سکه صهیونیزیم جهانی دانست ابراز داشت: صهیونیزیم فقط به صلاح خود می اندیشد، وهابی های تکفیری نیز فقط به نجات خود هستند./988/ت301/ف

برچسب‌ها:

نظر شما