شناسهٔ خبر: 42707476 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

رییس فدارسیون حوزه های علمیه پاکستان:

دولت بساط تکفیریت را در کشور جمع کند

رییس فدارسیون حوزه های علمیه پاکستان گفت: رییس دستگاه قضا و عمران خان نخست وزیر پاکستان دولت بساط تکفیریت را در کشور جمع کنند تا امنیت به کشور بازگردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حافظ ریاض حسین نجفی رییس فدارسیون حوزه های علمیه پاکستان در خطبه جمعه این هفته که در مسجد مدل تاون لاهور پاکستان برگزار شد گفت: دولت و دستگاه های مربوطه تجاوز، قتل و غارت در کشور را مهار کنند، امنیت کمترین خواسته مردم پاکستان است.

وی با بیان این که دولتمردان ما به‌خاطر ترس از اربابان و حاکم غربی، احکام الهی را در کشور تعطیل کرده اند، تاکید کرد: قرآن کریم در قصاص حیات می داند، اگر مجرمان طبق دستور اسلام، محاکمه می شدند، متجاوزین به زنان شلاق می خوردند دیگر ما در کشور شاهد اتفاقات ناخوشایند نبودیم.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی به تظاهرات ۲۱ و ۲۸ شهریور وهابیت در شهرهای کراچی و اسلام آباد و شعار علیه شیعیان به شدت انتقاد کرد و گفت: رییس دستگاه قضا و عمران خان نخست وزیر پاکستان عوامل این اقدامات را دستگیر و محاکمه کنند تا امنیت به کشور بازگردد.

وی با بیان این که شیعه قدرت پاسخگویی به این گروه های تروریستی را دارد اما ما خواهان حاکمیت صلح و آرامش در کشوریم، اظهار داشت: شیعه در برقراری این امنیت قربانی های زیادی را تقدیم کشور کرده است اما این به عنوان یک ضعف تلقی نشود.

رییس فدارسیون حوزه های علمیه پاکستان با اشاره به این که حمله به حسینیه شهر کراچی و دیگر مراکز عبادی شیعیان در پاکستان و شهادت چند تا از عزیزان، خون جوانان را به جوش آورده است گفت: ما جوانان غیور را به صبر و تحمل دعوت کرده ایم تا دولت به وظایف خود عمل کند.

وی صبر، سخاوت و فداکاری در راه خدا را از نشان های ایمان دانست و ابراز داشت: تحمل و بردباری در برابر ناملایمتی ها، پرهیز از انجام اعمال بد و جرأت و استقامت برای انجام کارهای خوب نوعی صبر است./988/ت302/ف

نظر شما