شناسهٔ خبر: 42707156 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

معاون رئیس‌جمهور خبر داد

فعالیت 6 شرکت ایرانی برای تولید واکسن

معاون علمی‌و فناوری رئیس‌جمهور گفت: شش شرکت دانش‌بنیان ایرانی در زمینه تولید واکسن کرونا فعالیت دارند.

صاحب‌خبر -




به گزارش خبرگزاری فارس، سورنا ستاری در حاشیه افتتاح مرحله  نخست مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه در جمع اصحاب رسانه، با بیان اینکه هم‌اکنون وارداتی در زمینه تجهیزات حفاظتی، پزشکی و دارویی کرونا، نداریم، اظهار داشت:  شرکت‌های دانش‌ بنیان در حوزه تولید تجهیزات پزشکی و دارویی کرونا فعالیت قابل قبولی دارند.
وی با بیان اینکه شش شرکت و موسسه برجسته پژوهشی در حوزه تولید واکسن کرونا در کشور فعال است، گفت: وزارت بهداشت به همت نیروهای نخبه، در این راستا خبرهای خوبی را اعلام خواهد کرد.
وی یکی از پایه‌های اصلی توسعه فناوری در کشور را پارک‌های علم و فناوری دانست و افزود: برنامه‌های جدی در توسعه پارک علم و فناوری کشور از جمله کرمانشاه داریم.
وی از حمایت از شرکت‌های نوپا دانش‌بنیان خبر داد و گفت: توسعه مراکز شتاب‌دهنده و مراکز رشد در راستای استعدادیابی نخبگان از جمله اقدامات است.
5 طرح فناورانه سلامت در کرمانشاه
با حضور معاون رئیس‌جمهور رونمایی شد
همچنین با حضور معاون علمی‌و فناوری رئیس‌جمهور از طرح‌های فناورانه «سلامت» در کرمانشاه رونمایی شد.
ستاری، در ادامه سفر یک روزه خود به کرمانشاه از  طرح‌های فناورانه سلامت در محل نمایشگاه محصولات فناورانه مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رونمایی کرد.
فریزر پرتابل محلول‌های زیستی جهت ذخیره‌سازی و انتقال محلول‌های زیستی به منظور استفاده در بانک‌های خون و بیمارستان‌ها با قابلیت تنظیم دما تا 30-  درجه سانتی‌گراد و سیستم هشدار در صورت بروز مشکل دمایی یا قطع برق به کاربر، «ماده موثره دارویی فاویپیراویر» جهت استفاده در درمان بیماری کرونا و سایر بیماری‌های ویروسی مانند آنفلوآنزا، «صفحه کلید آسانسور بدون تماس دست»، «ماسک نانو N100» و «حد واسط داروی آفاتینیب» جهت تولید داروی آفاتینیب برای درمان سرطان سینه و ریه، مهم‌ترین طرح‌های سلامت محور استان بود که توسط ستاری رونمایی شد.

برچسب‌ها:

نظر شما