شناسهٔ خبر: 42707150 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

بررسی عملکرد چهار تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس به صدر جدول رده‌بندی تکیه زد/بازی سرنوشت ساز استقلال مقابل نماینده عراق

تیم فوتبال پرسپولیس با برتری برابر نماینده عربستان به صدر جدول رده‌بندی گروه خود در لیگ قهرمانان آسیا رسید. استقلال دیگر نماینده ایران نیز در صورت برتری برابر حریف عراقی به دور بعدی مسابقات صعود می‌کند.

صاحب‌خبر -



سرویس ورزشی-

روز چهارم از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا جمعه شب با برگزاری دیدارهای گروه سوم و چهارم به پایان رسید. در گروه سوم این رقابت‌ها، پرسپولیس موفق شد برابر التعاون عربستان به برتری یک بر صفر برسد تا صدرنشین گروه خود شود. این بازی در شرایطی آغاز شد که سرخپوشان ایران دیدار رفت را یک بر صفر برده بودند و با توجه به شکست الدحیل برابر شارجه این شانس را داشتند که با پیروزی برابر نماینده عربستان به صدر جدول گروه سوم صعود کنند.
در نیمه اول شاگردان گل محمدی بخش عمده زمان بازی را در اختیار داشتند و حملاتی را روی دروازه حریف پی ریزی کردند اما پس از رسیدن به پشت محوطه جریمه حریف برنامه خاصی برای به خطر‌انداختن دروازه این تیم نداشتند و به ندرت صاحب موقعیت خطرناک شدند.تیم التعاون هم که در نیمه اول دفاع پرتعداد را در دستور کار قرار‌داده بود در چند موقعیت تلاش کرد خود را به دروازه پرسپولیس نزدیک کند که این تیم هم در خلق موقعیت خطرناک موفق نبود. بهترین موقعیت پرسپولیس در دقیقه ۴۵ شکل گرفت که در یک موقعیت عیسی آل کثیر با حرکت در عرض ضربه فنی دقیقی را به سمت دروازه التعاون زد که توپ به تیر عمودی دروازه برخورد کرد و به زمین برگشت.
شروع نیمه دوم برای سرخپوشان همچنان هجومی بود و این تیم خیلی زود توانست مزد برتری اش را بگیرد. در دقیقه ۴۹ این دیدار پاس وحید امیری درون محوطه جریمه با خطای مدافع التعاون روی عیسی آل کثیر همراه شد تا داور عراقی به نشانه پنالتی در سوت خود بدمد که این ضربه را بشار رسن به گل برتری پرسپولیس تبدیل کرد.
بعد از این گل نماینده عربستان تلاش زیادی کرد تا بتواند گل خورده را جبران کند اما عملکرد بدون اشتباه مدافعان اجازه این کار را به تیم حریف نداد. در مقابل این پرسپولیس بود که در دقیقه ۷۰ توسط بشار رسن دروازه التعاون را به شدت تهدید کرد که ضربه این بازیکن به تیر عمودی دروازه برخورد کرد و یک موقعیت خوب برای سرخپوشان از دست رفت.
در دقیقه ۸۸ این دیدار امید عالیشاه به جای بشار رسن وارد زمین شد تا یک نیروی تازه نفس بتواند کمک حال پرسپولیس در زمان باقی مانده باشد. در این دقایق حامد لک و آرمان رمضانی از داور عراقی کارت زرد دریافت کردند. احمد نوراللهی هم در دقیقه ۹۰ به جای پهلوان وارد زمین شد. تیم فوتبال پرسپولیس با این پیروزی ۷ امتیازی شد و به صدر جدول گروه سوم صعود کرد تا شانس زیادی برای صعود به مرحله بعدی داشته باشد. دیدار بعدی این تیم روز دوشنبه برابر الدحیل قطر خواهد بود.
در گروه چهارم هم سپاهان به مصاف تیم النصر عربستان رفت و این بازی را 2 بر صفر واگذار کرد. شاگردان محرم نویدکیا در شرایطی این بازی را واگذار کردند که بازی رفت را نیز به این تیم باخته بودند تا شانس صعودشان از مرحله مقدماتی کاهش پیدا کند. زردپوشان اصفهانی در ادامه این مسابقات باید روز دوشنبه به مصاف تیم العین امارات بروند تا تکلیف شان در مرحله مقدماتی مشخص شود.
بررسی عملکرد چهار تیم ایرانی در آسیا
دور چهارم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید و در آستانه روز پنجم مسابقات، پرسپولیس با ۷ امتیاز بهترین و شهرخودرو بدون امتیاز ضعیف‌ترین عملکرد را داشته‌اند.سرخ پوشان تهران با ۲ پیروزی، یک مساوی و یک شکست و کسب ۷ امتیاز نه تنها در صدر جدول رده‌بندی گروه سوم مسابقات قرار دارد، بلکه بیشترین امتیاز را در بین تیم‌های ایرانی کسب کرده و دارای بهترین عملکرد است.پس از پرسپولیس، سپاهان با ۳ امتیاز از ۴ بازی در رده بعدی قرار دارد. نماینده اصفهانی ایران در لیگ آسیا با یک پیروزی، ۳ شکست و کسب ۳ امتیاز دومین تیم برتر ایرانی در لیگ قهرمانان است و آبی پوشان تهران با ۲ بازی کمتر از دیگر تیم‌های ایرانی و کسب یک امتیاز، سومین تیم ایرانی هستند.
شهرخودرو مشهد نیز بدون کسب امتیاز و بدون زدن گل، ضعیف‌ترین عملکرد را در بین تیم ایرانی داشته است. آنها تنها تیم در غرب آسیا هستند که هنوز امتیازی کسب نکرده و گلی به ثمر نرسانده‌اند.سپاهان و پرسپولیس هر کدام با ۴ گل زده بهترین خط حمله را در بین تیم‌های ایرانی در اختیار داشته و شهرخودرو بدون گل زده ضعیف‌ترین خط حمله را دارد. شهرخودرو و سپاهان هر کدام با ۷ گل خورده ضعیف‌ترین عملکرد دفاعی را در این ۴ بازی به نمایش گذاشته‌اند. مورد عجیب در این میان، تفاضل گل تیم‌های ایرانی است که در بین ۴ تیم، تفاضل گل هیچ کدام از آنها مثبت نیست. پرسپولیس با تفاضل گل صفر بهترین تفاضل را دارد، استقلال با ۱-، سپاهان ۳- و شهرخودرو ۷- در رده‌های بعدی هستند.
شهرخودرو که با مهدی رحمتی در این مسابقات شرکت کرده است در آستانه ثبت یک رکورد کم سابقه است. این تیم بدون برد و مساوی و گل زده و بدون امتیاز در قعر جدول است و حذف خودش را قطعی کرده است!
بازی سرنوشت ساز استقلال
بازی‌های روز پنجم لیگ قهرمانان آسیا از امشب آغاز می‌شود. یکشنبه شب از ساعت 22:30 استقلال در گروه اول رقابت‌ها به مصاف الشرطه عراق می‌رود. این اولین بازی استقلال در مسابقاتی است که به صورت متمرکز در قطر برگزار می‌شود. آبی پوشان تهران بعد از لغو دو مسابقه خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی به دلیل کنار کشیدن الوحده امارات، در روز پنجم مرحله گروهی این مسابقات به مصاف الشرطه عراق می‌روند. شرایط جدول گروه اول مسابقات به نوعی است که ممکن است آبی‌پوشان بعد از این بازی صعود یا حذف شان قطعی شود.
در این گروه و در پایان هفته چهارم، الاهلی با ۶ امتیاز از ۳ بازی، الشرطه با ۴ امتیاز از ۳ بازی و استقلال با یک امتیاز از ۲ بازی به ترتیب در رده‌های اول تا سوم جدول قرار دارند. در صورتی که بازی امشب با پیروزی استقلال به پایان برسد، صعود آبی پوشان به مرحله بعد قطعی می‌شود چرا که بازی‌های الشرطه در این گروه به پایان رسیده و آنها در امتیاز ۴ باقی خواهند ماند. حتی در صورتی که شاگردان نامجو مطلق بازی شب پایانی خود مقابل الاهلی را با شکست به پایان برسانند، باز هم به دلیل پیروزی در بازی رو در رو مقابل الشرطه، راهی مرحله حذفی مسابقات می‌شوند. شکست در این دیدار قطعا پایان کار آبی پوشان در مرحله گروهی خواهد بود و به حذف زودهنگام این تیم منجر می‌شود و تساوی در این بازی تکلیف شاگردان نامجو مطلق را برای صعود به بازی پایانی خواهد کشاند.
یکشنبه شب شهر خودرو دیگر نماینده ایران نیز در گروه دوم از ساعت 19:30 به مصاف الهلال عربستان می‌رود.

نظر شما