شناسهٔ خبر: 42705932 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

کشمکش در خاندان آل‌سعود بر سر توافق با اسرائیل/ بن سلمان به مشکل خورده است

خبرگزاری ایرنا

رسانه آمریکایی وال استریت ژورنال فاش کرد که بزرگان آل سعود بر سر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی دچار اختلاف شده‌اند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

بحث و جدلی پشت درهای کاخ سلطنتی عربستان جریان دارد درست زمانی که امارات متحده عربی و بحرین به روی تل آویو آغوش گشوده اند.

ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان و پسرش محمد ولیعهد سعودی بر سر برقراری ارتباط با تل آویو به مشکل برخورده اند.

براساس گزارش این نشریه، پادشاه عربستان حامی دیرینه تحریم رژیم صهیونیستی از سوی اعراب و پشتیبان مطالبه فلسطینی ها درمورد تشکیل کشور مستقل فلسطین است اما ولیعهد آرزو دارد زودتر در زمینه آنچه ملحق شدن به اسرائیل در برابر ایران می نگرد، امکان مانوردهی داشته باشد.

این روزنامه به نقل از افراد نزدیک به پادشاه عربستان گزارش داد که توافق عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و امارات، ملک سلمان را متعجب و شوکه کرده است. اما پسرش از این مساله متعجب نشده و درعوض بیم دارد که پدر ممکن است توافقی را که به اندازه کافی برای پیشبرد تشکیل کشور فلسطین به کار نیاید، مسدود کند.

بن سلمان درمورد این توافق که زمینه تشکیل کشور مستقل فلسطین را فراهم نمی کند، به پدر چیزی نگفته بود.

رژیم صهیونیستی صرفا پذیرفت طرح الحاق بخش هایی از قلمروی تحت اشغال را در ازای رسمیت یافتن دیپلماتیک از سوی امارات متحده عربی متوقف کند.

و اینگونه بود که پادشاه خشمگین عربستان به وزیر امور خارجه اش دستور داد بار دیگر تعهد ریاض به تشکیل کشور فلسطین را مورد تاکید قرار دهد بدون آنکه نامی از عادی سازی روابط با تل آویو به میان آید.

سه‌شنبه شب گذشته در واشنگتن قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی در حضور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به صورت رسمی امضا شد.

رژیم صهیونیستی روابط خود را با امارات متحده عربی و بحرین عادی کرده است و این دو کشور به همراه عربستان به هواپیماهای صهیونیستها اجازه داده‌اند که از حریم هوایی آنها استفاده کنند؛ مسأله‌ای که بسیاری آن را خیانت به آرمان ملت فلسطین خوانده اند.

نظر شما