شناسهٔ خبر: 42705919 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فناوری و نوآوری | لینک خبر

ارائه بیش از 140 خدمت به دانش‌بنیان‌ها؛ توسعه شتابدهنده‌های کسب و کار کرمانشاه حمایت می‌شود

صاحب‌خبر -

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر خود به استان کرمانشاه در جمع اصحاب رسانه حاضر شد و گفت: بیش از 140 نوع خدمت به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می دهیم. با توسعه زیست بوم فناوری در استان کرمانشاه شاهد ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری هستیم که معاونت علمی در این زمینه کمک می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،  ستاری با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری یکی از پایه‌های توسعه فناوری در هر استانی محسوب می‌شوند، ادامه داد: زیرا پارک‌ها یکی از بازیگران مهم در شکل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری هستند. در این سفر نیز حمایت‌های لازم برای توسعه پارک علم و فناوری کرمانشاه انجام می‌شود تا با همکاری معاونت علمی، استانداری و جهاد دانشگاهی  شاهد رونق فعالیت‌های فناورانه باشیم.

وی به گسترش مراکز رشد در شهرهای گوناگون اشاره کرد و افزود: خلاقیت‌ها و استعدادها در این مراکز کشف می‌شوند و می‌توان با حمایت از آنها برای تجاریسازی محصولات و توسعه شرکت دانش بنیان اقدام کرد. صبح امروز عملیات اجرایی پروژه ساخت «واحد تولید کاتالیست BZN2»» آغاز شد که توسعه یک شرکت دانش‌بنیان در این حوزه بود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به بومی‌سازی محصولات گوناگون در کشور اشاره کرد و ادامه داد: با اتکا به توان داخل شاهد تولید داخل محصولات زیادی هستیم. در حوزه کرونا نیز تجهیزات پزشکی، حفاظتی و داروهای مورد نیاز در داخل تولید می‌شود. البته در حوزه واکسن نیز اتفاقات خوبی رخ داده است که وزارت بهداشت اعلام می‌کند.

ستاری همچنین درباره حمایت مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: مدل همکاری در این زمینه مشخص است، بیش از 140 نوع خدمت به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می دهیم. با توسعه زیست بوم فناوری در استان کرمانشاه شاهد ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری هستیم که معاونت علمی در این زمینه کمک می‌کند. توسعه شتابدهنده‌های کسب و کار اقدامی است که معاونت علمی به صورت مستقیم برای حمایت ورود می‌کند و در این استان هم این اتفاق رخ می‌دهد. همچنین بحث دیگر کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق صندوق پژوهش و فناوری است که حمایت‌هایی از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی به این صندوق می شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری صبح امروز وارد استان کرمانشاه شد تا رونق فعالیت‌های فناورانه در این استان با سرعت بیشتری پیگیری شود. در این سفر ستاری از دستاورد و محصولات فناوران استان بازدید می‌کند. پیگیری اقدامات لازم برای توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری در استان در این سفر انجام می‌شود.

در نخستین بخش از این سفر عملیات اجرایی پروژه ساخت «واحد تولید کاتالیست BZN2» در مجتمع پلیمر کرمانشاه با معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در استان کرمانشاه آغاز شد تا دستاوردی مهم برای فناوران استان باشد.

نظر شما