شناسهٔ خبر: 42704798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تأکید بر شناسایی واحدهای تولیدی راکد به منظور برگشت به مدار

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران بر شناسایی واحدهای راکد تاکید کرد و گفت: واحد در استان به مدار تولید برگشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، حسن خیریان‌پور بعدازظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مازندران که با حضور مدیران استانی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران سه شهرستان تنکابن، رامسر و عباس‌آباد و همچنین مدیران شهرستانی در رامسر برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های جهش تولید که برنامه‌های بسیاری مصوب شد رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی است و از این جهت جلسات را به شهرستان‌ها برده تا به صورت حضوری و از نزدیک به مشکلات واحد‌ها رسیدگی شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از جلسه نیز مطرح کردن برنامه‌های جهش تولید در سه شهرستان است که نیاز است موارد تاکیدی را مطرح کنیم، افزود: بررسی و ارزیابی آخرین برنامه جهش تولید ۳ شهرستان و پرداخت تسهیلات از منابع مختلف را در این جلسه بررسی می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران در ادامه جلسه نکات تاکیدی در جهش تولید را اینگونه عنوان کرد که فرمانداران شهرستان‌ها باید پیگیر باشند و حتما جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را به صورت هفتگی برگزار کنند که موارد برای پیگیری و کنترل بسیار است و تنها جهت بررسی پرونده افراد نیست و مسائل بسیاری برای تحقق جهش تولید و تغییر نرخ مشارکت ضرورت مطرح و ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ بانک عضو شورای هماهنگی استان فعالیت خوبی داشته که البته باید موارد را به تولید و اشتغال سوق دهند، تصریح کرد: در سه ماه اول سال ۷۷ هزار و ۴۵۷ فقره به میزان ۴هزار و ۸۷۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات در حوزه‌های مختلف پرداخت کردند.

خیران‌پور با بیان اینکه بر پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه تاکید داریم که در حوزه کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدت باید پیگیر باشیم، گفت: متاسفانه از ۳۸۳ میلیارد و ۱۹۱ میلیون تومان تسهیلات  که به ۵۸۴ فقره پرداخت انجام شد پرداختی سه شهرستان ضعیف است که مدیران دستگاه‌های مرتبط پیگیر  باشند.

وی یادآور شد: بسته رونق تولید که در استان ۷۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به ۲۰۷ طرح پرداختی داشتیم که در تنکابن ۲ طرح یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون، عباس‌آباد پرداختی نداشت و رامسر یک طرح به مبلغ ۴۵۰ میلیون کم است و مبالغ ناکافی است که نیازمند پیگیری است.

معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه به فرمانداران تاکید داریم هر هفته از مدیران مربوطه گزارش بگیرید، گفت: بر تسهیلات روستایی تاکید می‌کنیم که مجموعا ۴۰۶ میلیارد و ۵۱۳ میلیون تومان به تعداد ۳ هزار و ۸۵۱ طرح در سطح استان پرداختی داشتیم و اخیرا  نیز ۱۴۴ میلیارد ابلاغ شد که طرح‌های نیازمند تکمیل در دبیرخانه اداره تعاون و رفاه پیگیری کنید.

خیریان‌پور عنوان کرد: ۱۴ رسته کسب و کار که مصوبه هیأت وزیران بود و در ستاد ملی کرونا تاکید شد  هزار و  ۵۶۱ میلیارد تومان از این محل برای خسارت‌دیدگان تسهیلات در اختیار داریم که ۲۷۳ میلیارد و ۵۸ میلیون تومان پرداخت شد.

وی بر زراعت چوب به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های جهش تولید تاکید کرد و افزود: ادارات باید به صورت جدی پای کار باشند و زراعت چوب را باید توسعه دهیم که برای تامین نیاز کارخانه‌های نئوپان و سلولوزی نیاز به چوب داشته که واردات آن نیز مقرون به صرفه نیست، پس ناگزیریم که در جهت حفظ از جنگل زراعت چوب را توسعه دهیم.

معاون استاندار به اسکله‌های چند منظوره تفریحی و توریستی در استان اشاره کرد که مجوز ۶۵ اسکله گرفته شده که به تفکیک شهرستان‌های رامسر ۴ اسکله، تنکابن ۲ اسکله و عباس‌آباد ۳ سهمیه داریم که مسؤولان باید پیگیر برای جذب سرمایه‌گذار باشند.

وی به اهمیت نیروگاه‌های مقیاس کوچک اشاره کرد و گفت: ۲۳ نیروگاه در استان به بهره‌برداری رسید که ۲ نیروگاه با ظرفیت ۳۹ مگابایت و ۴۴ نفر اشتغال به بهره‌برداری رسیده و ۹ نیروگاه هدف‌گذاری شد تا پایان سال بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این بخش اختصاص می‌یابد.

خیران‌پور تاکید کرد: واحدهای راکد را نیز باید شناسایی و تلاش برای راه‌اندازی دوباره که تعداد آنها ۵۸ طرح بوده که به مدار تولید برگشتند که باید افزایش یابد که فرمانداران نقش بسیار مهمی دارند.

سید شمس‌الدین حسینی در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان مازندران که در شهرستان رامسر برگزار شد با اشاره به شرایط حکم‌فرما در ایران و بیماری کرونا بر توجه موضوعات به صورت عمیق‌تر تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه برخی تصور می‌کنند براساس ضوابط و قوانین کار کردن که مجوزها براساس آنها داده شود کار درستی است، اظهار کرد: اینگونه رفع موانع تولید نخواهد شد بلکه تا جای ممکن باید منعطف بوده، شرایط را تسهیل کرد تا کار مردم حل شود.

نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون بودجه در ماهای اخیر کار خود را آغاز می‌کند و می‌توانید  مسائل و موضوعات را مطرح کرده تا در لایجه بودجه ۱۴۰۰ مطرح شود پس بیان کنید و تلاش می‌کنیم در کارگروه جهش تولید میدانی‌تر به موضوعات نگاه کنیم.

رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر برای مردم نیاز به تفصیل موضوعات است بیان کنید تا مردم دچار گمراهی نشوند، خاطر‌نشان کرد: هر مدیر اداره خودش را در جایگاه روبرو ببیند و یک‌طرفه عمل نکند تا کارهای مردم تسهیل یابند پس از سطح حال ارتفاع را بلندتر بریم و با عنوان اینکه قانون نداریم و... امور را محدود نکنیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۹

نظر شما