شناسهٔ خبر: 42704791 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس جهاد دانشگاهی: از واردات بی‌رویه به‌منظور توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان جلوگیری شود

گروه استان‌ها- رئیس جهاد دانشگاهی گفت: جلوگیری از واردات بی‌رویه و توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح ملی باید مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، حمیدرضا طیبی در مراسم افتتاح مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری استان کرمانشاه اظهار داشت: در سال 88 با توجه به مزیت‌هایی که در نیروی انسانی برای توسعه صنعتی، کشاورزی و پزشکی در استان وجود داشت پیشنهاد ایجاد پارک علم و فناوری ارائه شد و جهاد دانشگاهی زمینی به مساحت 4000 مترمربع در اختیار پارک علم و فناوری قرار داد.

وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری متشکل از یک برج فناوری است که زیباترین و بزرگترین پارک علم و فناوری در کشور است عنوان کرد: برای اینکه کار سریع آغاز شود فضاهای بسیاری که متعلق به خود جهاد دانشگاهی بود در اختیار پارک قرار گرفت که شرکت‌ها کار خود را شروع کنند. 

جهاد دانشگاهی , حمیدرضا طیبی , پارک علم و فناوری , سورنا ستاری , استانداری کرمانشاه ,

طیبی با بیان اینکه 250 شرکت دانش‌بنیان و هفت مرکز رشد در سایر شهرستان‌ها تحت پوشش پارک علم و فناوری کرمانشاه قرار دارد گفت: لازم بود شرکت‌هایی که نیازمند فضای تولیدی بزرگتری هستند فضایی برای آن‌ها تأمین شود و استانداری فضا را در اختیار پارک قرار داد.

وی افزود: بنابراین تصمیم گرفته شد مجتمع نوآوری در دو فاز ایجاد شود که فاز اول دو سوله است که سوله دوم امروز افتتاح شد و در آن صنایع ict، شیمیایی و کشاورزی مستقر شدند و فاز دوم که قرار است محصولات زیستی و گیاهان دارویی در آن مستقر شوند رو به اتمام است و نیازمند تأمین منابع است.

طیبی گفت: از معاون علمی رئیس‌جمهور درخواست می‌شود که برای زمینی که در اختیار است منابع لازم را تامین کنند که سوله چهارم ساخته شود و فضای بیشتری برای شرکت‌های دانش‌بنیان استان فراهم شود.

 

وی عنوان کرد: در اواخر سال 97 اعلام شد که سرعت تکمیل واحد کرمانشاه کند است و تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علم و فناوری استان کرمانشاه منعقد و مقرر شد منابعی تأمین و ساخت این واحد با سرعت بیشتری پیش برود.

طیبی گفت: جهاد دانشگاهی بخشی از اعتبار و استانداری 30 درصد را به صورت استاد خزانه اسلامی پرداخت کرده است و کار با سرعت خوبی شروع شد اما به دلیل شیوع کرونا و تورم چند ماه اخیر سرعت ساخت و ساز کاهش یافت.

وی افزود: با این وجود قول داده‌ایم با کمک استانداری فاز اول در آذر ماه و  کل پروژه در اردیبهشت 1400 به بهره‌برداری برسد و چنانچه 12 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز تأمین شود این پروژه نیز افتتاح می‌شود.

طیبی بیان کرد: پارک کرمانشاه یکی از پارک‌های بسیار بزرگ و مناسب با زیرساخت‌های عالی برای جوانان استان است که امید داریم به توسعه استان کمک کند.

وی افزود: آنچه که در سطوح بالاتر باید به آن توجه شود این است که باید به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک مالی شود که تولیدات خود را توسعه دهند و از خرید این محصولات در استان حمایت و از واردات جلوگیری شود و از طرفی به به صادرات محصولات نیز کمک شود.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور عنوان کرد: باید این برنامه‌ریزی در سطح ملی مورد توجه قرار گیرد که از وادات بی‌رویه جلوگیری و برای توسعه تولیدات شرکت‌ها کمک شود.


افتتاح مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری کرمانشاه 

فاز نخست از مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی با هدف توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و تکمیل زیست بوم نوآوری و فناوری استان امروز با حضور معاون علمی رئیس جمهور افتتاح شد.

مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی استان کرمانشاه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و استانداری کرمانشاه در 6000 مترمربع محل استقرار سوله کارگاهی 20 شرکت دانش بنیان و واحد فناور در حوزه‌های زیستی و گیاهان دارویی، صنایع شمیایی، کشاورزی و غذایی و فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

نمایشگاه توانمندی‌های محصولات فناورانه 50 شرکت‌ دانش بنیان و واحدهای فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در حوزه‌های صنایع شیمیایی، تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، کشاورزی و فعال در حوزه کرونا مورد بازدید معاون رئیس‌جمهور قرار گرفت.

مازیار نامداری مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان که شرکت وی با حضور معاون رئیس‌جمهور افتتاح شد گفت: این کارخانه می‌تواند سالانه 50 تا 60 گلخانه را تجهیز کند که در این واحد تولیدی 14 محصول متنوع و از هر کدام در سال 40 تا50 دستگاه تولید می‌شود.

به گزارش تسنیم هم اکنون بیش از 250 واحد فناور و شرکت دانش بنیان با اشتغال‌زایی 1700 نفر تحت حمایت پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه قرار دارند.

جهاد دانشگاهی , حمیدرضا طیبی , پارک علم و فناوری , سورنا ستاری , استانداری کرمانشاه , جهاد دانشگاهی , حمیدرضا طیبی , پارک علم و فناوری , سورنا ستاری , استانداری کرمانشاه , جهاد دانشگاهی , حمیدرضا طیبی , پارک علم و فناوری , سورنا ستاری , استانداری کرمانشاه ,

انتهای پیام/832/ی

نظر شما