شناسهٔ خبر: 42703857 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شراکت سرمایه گذاران ایتالیایی درگردشگری گرگان

گرگان- جمعی از فعالان گردشگری خارجی با حضور در گرگان راهکاری های همکاری دوجانبه جهت اجرای طرح های گردشگری در مرکز استان را بررسی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر دویست و سی و پنجمین جلسه هیئت رئیس شورای اسلامی شهر گرگان بعدازظهر شنبه با حضور تعدادی از سرمایه گذاران بخش گردشگری کشور ایتالیا، فعالان و کارشناسان نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان و مدیران شهری گرگان در صحن شورای اسلامی گرگان برگزار شد.

در این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به وجود بافت‌های تاریخی چند هزار ساله در گرگان، وجود تورنگ تپه، قلعه خندان و بهره‌مندی از ظرفیت گردشگری طبیعی مانند ناهارخوران، زیارت و النگدره امکان حضور سرمایه‌گذاران خارجی در شهر گرگان را مناسب توصیف کردند و خواستار مشارکت سرمایه گذاران خارجی در این بخش شدند.

دکتر استفانو سانتس و خانم وریندا دار هم از آمادگی خود جهت انتقال تجربیات و آموزش برای توسعه گردشگری در گرگان خبر دادند.

این کارشناسان گردشگری بیان کردند که تلاش می‌کنند تا با اجرای طرح‌های توسعه گردشگری در گرگان ضمن حفظ سنت‌ها و فرهنگ‌ها موجب ایجاد بنگاه‌های اقتصادی و اشتغالزا در حوزه گردشگری در مرکز استان گلستان شوند.

محمد مرتضوی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در این جلسه گفت: کشور ایتالیا به سبب داشتن شهرهای تاریخی و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری از کشورهای پیشرو در اتحادیه اروپا و جهان محسوب می‌شود که می‌تواند کمک شایانی به توسعه گردشگری در گرگان کند.

عبدالرضا دادبود، شهردار گرگان هم با اشاره به طرح‌های در دست اقدام در مرکز استان گفت: اجرای تله کابین، ساخت هفت بازار و اجرای شهربازی مدرن از جمله طرح‌های گردشگری در دست اقدام شهرداری در سال جاری است که امکان حضور و فعالیت سرمایه گذاران گردشگری اروپایی در آنها مهیا است.

نظر شما