شناسهٔ خبر: 42702589 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

«فرشتگان خرمشهر» رادیویی شد

سریال رادیویی «فرشتگان خرمشهر» به قلم و کارگردانی صادق وفایی این‌ هفته از رادیونمایش پخش می‌شود.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| صادق وفایی بازیگر و کارگردان جوان تئاتر درباره سریال رادیویی «فرشتگان خرمشهر»، گفت: سریال رادیویی «فرشتگان خرمشهر» از امروز شنبه 29 شهریور همزمان با ایام هفته دفاع مقدس از شبکه رادیویی رادیونمایش پخش می‌شود.

 

وی افزود: این‌ سریال در قالب برنامه «پرده اول» ساخته شده که آثار خروجی‌های برنامه «یک‌نمایش یک‌تجربه» را شامل می‌شود. در واقع گروه‌های برگزیده جوانی که سال گذشته در برنامه «یک‌نمایش یک‌تجربه» دست به تولید نمایش‌های تک‌قسمتی رادیویی زده بودند، در «پرده اول» بناست سریال‌های 5 قسمتی تولید کنند و «فرشتگان خرمشهر» یکی از این‌آثار است.

 

این بازیگر تئاتر در ادامه گفت: طرح اولیه این‌سریال، چندی پیش در رادیو تصویب و به من اعلام شد آن را بنویسم. پس از نگارش سریال هم فرایند تهیه و تولید آن به‌سرعت طی شد تا به آنتن هفته دفاع مقدس برسد. به‌عبارتی باید اظهار خرسندی کنم که توانستیم نمایش را در مدتی کم و زمانی بسیار فشرده که فقط چند روز کاری را در بر می‌گرفت، آماده پخش کنیم.

 

وفایی درباره طرح داستانی سریال «فرشتگان خرمشهر» گفت: از چندی پیش ایده نوشتن یک کار رادیویی درباره زنانی که در روزهای پایانی سقوط خرمشهر در این‌شهر حضور داشتند، در ذهنم شکل گرفته بود.

 

مطالعاتی که در این‌زمینه داشتم، سوژه‌های زیادی را پیش چشمم آورد که آن‌ها را یادداشت کردم تا در یک کار از آن‌ها استفاده کنم. اما تعددشان مانع از این شد که قصه‌ ها را تنها در یک‌نمایش تک‌قسمتی به کار بگیرم.

 

وی اضافه کرد: بنابراین منتظر زمانی ماندم که بتوانم از این‌سوژه‌ها، سریالی رادیویی بنویسم. 90 درصد اتفاقاتی که در این‌ سریال رادیویی رخ می‌دهند، در واقعیت در خرمشهر اتفاق افتاده‌اند و تنها یک یا 2 حادثه هستند که آن‌ها را از جای دیگر وام گرفته‌ام. مادری که با کشته‌شدن دخترش، گردنبد او را فروخت تا خرج کفن‌ودفنش را بپردازد، زن بارداری که ترکش شکمش را پاره کرده و سر نوزادش از شکم بیرون زده بود، پرستارها یا دکترهایی که در خیابان‌های خرمشهر توسط عراقی‌ها به گلوله بسته شدند و نمونه‌های دیگر، همه از واقعیاتی بودند که در نوشتن این‌نمایش 5 قسمتی رادیویی، از آن‌ها بهره‌برداری کردم.

 

کارگردان سریال «فرشتگان خرمشهر» گفت: در این‌کار بازیگرانی چون شقایق فتحی، سایه کبیری،‌ الهه تنهایی، فائزه رمضانی، سپیده ولی‌پور، حمیده حربی، محبوبه اسدی، فریبا قلی بک‌لو، جلال محبی و سید علیرضا وهاب‌فر از فضای تئاتر و رادیو به ایفای نقش پرداختند. افکتور، محمدرضا قبادی‌فر و صدابرادر کار نیز فرزاد شریفی بود. تهیه‌کنندگی این سریال نیز به عهده محمد اسماعیل پور بود و مهدی طهماسبی هم به‌عنوان راهنما و مشاور در کنار فرایند تولید این‌ کار حضور داشت که از آنها ممنونم که در کنار گروه بودند.

 

وی در پایان گفت: سریال رادیویی «فرشتگان خرمشهر» از امروز شنبه 29 شهریور تا روز چهارشنبه 2 مهر، هر روز ساعت 16 تا 16:30 از آنتن رادیو نمایش پخش می‌شود.

 

منبع: مهر

 

نظر شما