شناسهٔ خبر: 42701164 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر گزارش می دهد

مردم سیریک منتظر حل مشکل آب و بهداشت

سیریک -افتتاح پروژه های بهداشتی و آبرسانی خواسته ای است که مردم سیریک هر ساله در انتظار تحقق آن هستند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها؛ مختار رحیمی: هفته دولت امسال در حالی سپری شد که در حوزه بهداشت و درمان و همچنین آبرسانی که جزو خواسته‌های مردم سیریک بود در این شهرستان پروژه‌ای قابل افتتاح نبود. این تعبیر از آن رو است که هفته دولت امسال در سیریک، مردم بدنبال این بودند که نسبت به کمبودها و مشکلات شهرستان به خصوص در حوزه بهداشت و درمان و آبرسانی متفاوت‌ترین هفته دولت در سال‌های گذشته را داشته‌باشند ولی امسال از افتتاحیه‌های این دو حوزه خبری نبود.

این امر نشان از آن دارد که مسئولان شهرستان با توجه به شرایط کمبودها و مشکلات شهرستان، رویکرد دیگری را برای سپری کردن این هفته انتخاب کردند رویکردی که بر رفع کاستی‌ها و مشکلات مردم متکی نبوده است.

مشکلات و کمبودهای سیریک نیاز به اولویت بندی دارد

از آنجا که هفته دولت بهترین فرصت برای معرفی و دستاوردهای یکساله دولتمردان به نحو مطلوب‌تری در جامعه است، از این رو می‌طلبد که مسئولان برنامه ریزی دقیقی برای اولویت بندی و رفع کمبودها و کاستی‌های موجود در شهرستان داشته باشند.

افتتاح پروژه‌های که تأثیری در حال و روز مردم ندارد

به واقع سوال اصلی اذهان عمومی این موضوع است که چه مقدار از عملکرد دولتمردان و اقدامات آنان در هفته دولت برگرفته از چاشنی برنامه‌های از پیش تعیین شده در سیاست توسعه‌ای شهرستان بوده است. البته جدا از اینکه بسیاری از این پروژه‌ها مرتبط با بخش خصوصی بوده است.

کارنامه افتتاحیه پروژه‌ها در هفته دولت برای سال ۹۹ در شهرستان سیریک

فرمانداری شهرستان سیریک ۴۲ پروژه عمرانی با اعتبار ۸۲ میلیارد تومان جهت بهره برداری در هفته دولت سال ۹۹ داشت است که مهمترین این طرح‌ها عبارتند از افتتاح دهکده غذایی نگین سیریک برای تولید غذاهای انواع آبزیان و دام و طیور با ظرفیت ۵ تن در ساعت، بهره برداری کارخانه تولید آجرهای نما و سفال ماشینی با ظرفیت تولید ۱۵۷ هزار تن در سال، مرغداری ۲۵ هزار قطعه‌ای روستای گهردو، افتتاح دبیرستان ۹ کلاسه جلال آل احمد شهر بندر سیریک، ساختمان سالن امتحانات آموزش و پرورش، کارگاه تولید قطعات بتونی بوده است.

همچنین برای این هفته آئین کلنگ زنی و شروع عملیات اجرایی مجتمع خدمات رفاهی بین راهی که در زمینی به مساحت ۴ هکتار با مشارکت بخش خصوصی با اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی در شهرستان سیریک آغاز شد.

فرمانداری شهرستان سیریک از دیگر طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی شهرستان در این هفته در بخش‌های منابع طبیعی و آبخیزداری، شیلات، برق، جهادکشاورزی، توسعه و عمران شهری و روستایی، گردشگری و صنعتی نیز عنوان کرده بود که حاصل این طرح‌ها و پروژه‌ها بیش از ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی داشته است.

همچنین به مناسبت هفته دولت احمد جمالدینی فرماندار شهرستان سیریک همراه با مسئولان ادارات شهرستان با حضور در جمع مردم با برپایی میز خدمت در چند نقطه از شهرستان و روستاها و دیدار چهره به چهره با مردم به ایراد سخنرانی درخصوص عملکرد دولت و طرح‌ها و پروژه‌های افتتاح شده هفته دولت و برنامه‌های دولت تدبیر و امید برای توسعه و رونق شهرستان با ایجاد طرح‌های اشتغالزا و استفاده از ظرفیت‌های منطقه و نیروهای بومی، نوید آینده‌ای درخشان با وحدت و همدلی همه مردم و مسئولان را یاد آور می‌شد.

با وجود این، هفته دولت سال ۱۳۹۹ با سالهای گذشته تفاوت چندانی نداشته است. هر چند امسال همچون سالهای گذشته، هم هفته دولت با شعارها و وعده‌های از سوی مسئولان در سیریک آغاز شد.

آمادگی فرمانداری برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی برای حل مشکلات بهداشت و درمان سیریک

فرماندار شهرستان سیریک در گفتگو با خبرنگار مهر، با اذعان به اینکه، فعالیت‌های حوزه بهداشت و درمان یکی از ارزشمندترین کارهاست که تأثیر مستقیم در سلامت اجتماع دارد گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه بهداشت و درمان در سطح جامعه فرمانداری شهرستان آمادگی کامل دارد تا در راستای رفع مشکلات و نارسایی‌های حوزه بهداشت و درمان در کنار شبکه بهداشت و درمان به منظور ارائه خدمات مطلوب به مردم گام بردارد.

احمد جمالدینی با بیان اینکه با احداث مرکز جامع سلامت فاطمه الزهرای (س) شهر بندرسیریک از طرح‌های در دست پیگیری است که نیازهای اساسی این شهر محسوب می‌شوند، اظهار کرد: با احداث پروژه‌های مشارکتی، دسترسی مردم به خدمات بهداشتی مطلوب‌تر نسبت به گذشته تسهیل خواهد یافت و این یکی از آیتم‌های مهم خدمت رسانی به مردم است.

وی اظهار داشت: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها با نشستن و نگاه کردن احیا نمی‌شوند رمز موفقیت و پیروزی در کارها، حاصل وحدت و همدلی است.

فرماندار شهرستان سیریک یادآورشد: هفته دولت تجلی مردم سالاری و نمایش خدمات صادقانه دولت به مردم در مسیر آسایش و رفاه جامعه و ارائه کارنامه واضح و گویای خدمتگزاران نظام در عرصه‌های گوناگون است.

نماینده عالی دولت در شهرستان سیریک ابراز کرد: یکی از مهمترین وظایف همه خدمتگزاران نظام تکریم مردم با اخلاق و رفتاری پسندیده و در خور شأن است و آن چیزی که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی را از دیگر نظام‌ها متمایز کرده اخلاق مداری و تکریم مردم است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک در گفتگو با خبرنگار مهر، نیز توجه ویژه فرماندار به حوزه سلامت شهرستان نیز به فال نیک دانستند و با ارائه گزارشی از ظرفیت‌های موجود در بخش بهداشت و درمان، پیگیری به منظور تسریع در انجام پروژه‌های ناتمام را از مهمترین فعالیت‌های نیازمند حمایت فرماندار برای دسترسی مردم به خدمات مطلوب‌تر بهداشتی و درمانی دانست.

علیمراد افزود: مشکلاتی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان سیریک وجود دارد که با حمایت‌ها و مشارکت مسئولان شهرستانی و استانی می‌توانیم این چالش‌ها را برطرف کنیم و راه را برای خدمت بیشتر و بهتر به مردم هموار کنیم.

علیمراد همچنین رفع مشکلات و موانع در جهت خدمت صادقانه و دلسوزانه به مردم را وظیفه و رسالت همه مسئولین عنوان کرد و اظهار کرد: موضوع سلامت و ارتقا شاخص‌های بهداشتی درمانی نیازمند تعامل همه ادارات بوده و یک موضوع گسترده است که امیدواریم با توجه، مسئولان و مردم، شاهد پیشرفت بیشتر برنامه‌های سلامت محور در سطح شهرستان باشیم.

برای حال مردم کار نمی‌شود

یک شهروند سیریکی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مشکلات و محرومیت مردم در حوزه بهداشت و درمان یکی از مهمترین مشکلات این منطقه است که دولت در این زمینه گام مهمی برنداشته است و هنوز این مشکل در شهرستان سیریک پابرجا است.

حسن محمودی گفت: برخی بیماران شهرستانی به دلیل نبود بیمارستان یا مراکز بهداشتی درمانی در شهرستان سیریک مجبورند جهت مداوا به شهرستان‌های همجوار بروند که برایشان هزینه‌های زیادی دارد.

وی با بیان اینکه مرم سیریک دیگر امیدی به مسئولان برای رفع مشکل کمبود آب شرب در شهرستان سیریک ندارند اظهار کرد: آنقدر این موضوع کمبود آب شرب روستاهای سیریک مطرح و عنوان شده دیگر مردم امیدی برای رفع مشکلات کمبود آب شرب سیریک ندارند.

نظر شما