شناسهٔ خبر: 42700733 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

راه‌حل نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم برای عبور از مشکلات امروز

مصائب تدفین اموات کرونایی برای طلاب استان سمنان

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم استان سمنان به تمجید از مجاهدت طلاب در تغسیل و تدفین اموات کرونایی پرداخت و گفت: یک طلبه گرمساری که به همراه همسرش به فرآیند تدفین کرونایی‌ها کمک می‌کرد، تداوم خدمت در این بخش سبب شد که خود، همسر و فرزندش نیز به این بیماری نوظهور مبتلا شوند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سید محسن حسینی دیباجی در آستانه هفته دفاع مقدس در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: روحانیون و طلاب در جهاد سلامت و کمک به مردم در شرایط دشوار این بیماری با همه وجود به میدان آمدند.

وی از آموزش 70 طلبه استان برای کمک به مردم در شرایط شیوع کروناویروس خبر داد و افزود: برخی از این طلاب خود و یا اعضای خانواده‌شان به این بیماری مبتلا شدند اما همچنان به خدمت در این سنگر پرداختند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم استان سمنان از ابتلای خانوادگی یکی از طلاب گرمساری به این بیماری به عنوان یکی از مصادیق مجاهدت و ایثار طلاب در این دوره نام برد و گفت: برخی از این طلاب به دلیل خدمت در این بخش حتی با بی‌مهری‌هایی هم روبرو شدند به عنوان مثال: زمانی که برخی از همسایگان یکی از طلاب سرخه‌ای اطلاع یافته بودند که در زمینه غسل و تدفین کرونایی‌ها خدمت می‌کند از وی خواسته بودند که محله را ترک کند، با وجود همه این شرایط و دشواری‌ها این طلاب همچون دوران دفاع مقدس به مردم و کشور خدمت کردند.

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان خاطرنشان کرد: این سازمان 14 عنوان برنامه برای هفته دفاع مقدس و چهل سالگی دفاع مقدس برنامه‌ریزی کرده است.

حسینی دیباجی اضافه کرد: تجلیل از روحانیون ایثارگر و جانباز، تجلیل از روحانیت و طلاب جهادگر در حوزه سلامت و مقابله با کروناویروس، سرکشی از خانواده شهدای روحانی استان، تبیین نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه، حضور روحانیون در مراکز درمانی و عیادت از بیماران بخش کرونا، یادواره شهدای روحانی و شهدای روحانی مدافع حرم و ...از جمله این برنامه‌ها است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم استان با اشاره به دستاوردهای بزرگ دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: استفاده از تجربه موفق و ناب دفاع مقدس در گام اول انقلاب می‌تواند الگویی برای موفقیت در گام دوم انقلاب باشد.

وی با بیان اینکه شرایط امروز کشور با دوران دفاع مقدس مشابهت زیادی دارد ادامه داد: امروز نیز همچون دوران دفاع مقدس شاهد آرایش جنگی تمام‌عیار دشمن در برابر انقلاب اسلامی  در حوزه‌های مختلف و از جمله در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، عملیات روانی، مجازی و سایبری و...هستیم.

حسینی دیباجی استفاده از تجربه موفق دوران جنگ تحمیلی هشت ساله را راهی موثر در حفظ و ماندگاری انقلاب اسلامی دانست و گفت: تربیت نسل جوان با اتکاء به تجربیات دفاع مقدس، شکوفایی ظرفیت‌های نهفته در کشور، ایجاد بازدارندگی دفاعی و ارائه یک نسخه اطمینان‌بخش مبتنی بر ظرفیت‌های داخلی برای اداره کشور و..از جمله سرفصل‌ها و راهکارهایی است که می‌تواند به ماندگاری بیشتر نظام کمک کند.

"تشکیل دولت جوان حزب الهی" راه‌حل مشکلات کشور

وی مهمترین راه‌حل مشکلات امروز کشور را تشکیل یک دولت جوان انقلابی و حزب‌الهی ارزیابی و اضافه کرد: مدیریت کشور با توجه به عمق مشکلات فعلی و کم‌تحرکی مسوولان ، نیازمند خانه‌تکانی است.

حجت‌الاسلام دیباجی با بیان اینکه البته جوان تنها به سن نیست ادامه داد: کسی همچون سردار سلیمانی اگرچه بیش از 60 سال سن داشت اما از تحرک برخوردار بود و جوانانه عمل می‌کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم استان با بیان اینکه مسوولی که ترس به دل خود راه می‌دهد نمی‌تواند مدیریت موفقی در کشور داشته باشد افزود: ما امروز به قرارگاه‌هایی فعال در حوزه تولید فکر و تولید محتوای اثربخش نیاز داریم.

وی با بیان اینکه امروز رسانه مهمترین ابزار دشمن برای عملیات روانی علیه نظام اسلامی است گفت: باید به تولیدات رسانه‌ای جذاب و اقناعی بپردازیم.

حسینی دیباجی بر لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت نسل جوان تاکید و تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس نیز این جوانان بودند که به میدان آمده و در پایان جنگ، پیروزی و نصرت را نصیب ما کردند. فرماندهانی همچون شهیدان: همت، بکری‌ها، باقری، زین‌الدین، بروجردی و..همه کمتر از 30 سال سن داشتند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم استان با اشاره به نقش مهم جوانان امروز نیز گفت: در شرایط سخت امروز نیز چه در امدادرسانی‌ها در سیل و زلزله و چه در دفاع از حرم و...باز این جوانان بودند که به میدان آمدند.

وی تصریح کرد: با الگوبرداری از دوران دفاع مقدس و تزریق امید به جامعه می‌توان تحریم‌های نظام سلطه را خنثی و کشور را در این شرایط دشوار کمک کرد. اگر همه دستگاه‌ها قاطع و انقلابی عمل کنند بی‌شک مشکلات امروز قابل حل است و مردم نیز به یاری نظام خود خواهند آمد.

انتهای پیام

نظر شما