شناسهٔ خبر: 42699899 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

با حضور ستاری؛

فاز نخست مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری کرمانشاه افتتاح شد

کرمانشاه- با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، فاز نخست مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازار، معاون علمی رئیس جمهور ظهر شنبه در مراسم افتتاح فاز نخست مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه اظهار کرد: خوشبختانه هم اکنون تمام تجهیزات حفاظتی، پزشکی و دارویی کرونا در کشور تولید می‌شود و وارداتی در این زمینه نداریم.

وی افزود: در حوزه تولید واکسن کرونا هم اقدامات خوبی در حال انجام است و شش شرکت و موسسه پژوهشی در این زمینه فعال هستند که خبرهای خوبی در این زمینه توسط وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: در سفر امروز به کرمانشاه برنامه داریم تا در خصوص توسعه پارک علم و فناوری این استان با کمک استانداری تصمیمات جدی گرفته شود.

رونمایی از ۵ طرح فناورانه «سلامت» در کرمانشاه
همچنین امروز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از پنج طرح فناورانه  سلامت در کرمانشاه در محل نمایشگاه محصولات فناورانه مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رونمایی شد.

این طرح‌ها ها شامل فریزر پرتابل محلول‌های زیستی برای ذخیره سازی و انتقال محلول‌های زیستی به منظور استفاده در بانک‌های خون و بیمارستان‌ها با قابلیت تنظیم دما تا منفی ۳۰ درجه سانتیگراد، رونمایی از «ماده موثره دارویی فاویپیراویر» جهت استفاده در درمان کرونا و سایر بیماری‌های ویروسی مانند آنفلوآنزا، صفحه کلید آسانسور بدون تماس دست، «ماسک نانو N۱۰۰» و حد واسط داروی «آفاتینیب»برای تولید داروی آفاتینیب برای درمان سرطان سینه و ریه است.

نظر شما