شناسهٔ خبر: 42698936 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

آخرین مهلت ثبت‌نام در جشن هزاره شرکت خلاق

رئیس شورای سیاستگذاری «جشن هزاره شرکت خلاق» گفت: استارتاپ‌ها و شرکت‌های منتخب در این رخداد علاوه بر تقدیر و دریافت جوایز نقدی، از بسته‌های حمایتی اختصاص یافته نیز برخوردار می‌شوند. همزمان با این رویداد، جشنواره «خلاق برتر» نیز برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

پرویز کرمی با اعلام این خبر اظهار کرد: کسب و کارهای دیجیتال و فضای مجازی، صنایع دیداری و شنیداری، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی، بازی، اسباب‌بازی و سرگرمی، طراحی و معماری، گیاهان دارویی و طب سنتی و نشر، چاپ و کتابخانه از جمله برخی حوزه‌های صنایع خلاق و فرهنگی است که در این رویداد کارآفرینی مورد توجه قرار گرفته است.

فعالان فناور، شرکت‌های خلاق و استارتاپ‌های فعال در این حوزه‌ها می‌توانند با مکاتبه با پایگاه اطلاع‌رسانی این رویداد به نشانی khalaghfestival.isti.ir  برای ثبت نام در این رخداد اقدام کنند.

این جشن سراسری تلاش دارد تا با انسجام و انگیزه‌بخشی در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی، شرکت‌های خلاق و استارتاپ‌های دارای طرح‌ها و محصولات برتر را شناسایی کند و بسته‌های حمایتی لازم را به آنها اختصاص دهد. با توجه به گردش مالی قابل توجه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در جهان، رویدادهای کارآفرینی مانند «جشن هزاره شرکت خلاق» و «جشنواره خلاق برتر» می‌توانند شرکت‌های فعال در این حوزه را ترغیب کنند که هر چه بیشتر در مسیر تجاری‌سازی ایده‌ها و طرح‌های خود، گام بردارند.

علاوه بر بخش‌های مسابقه‌ای و رقابتی، وبینارها و کارگاه‌های آموزشی مختلفی نیز در حاشیه این جشن سراسری برگزار می‌شود تا آخرین تحولات و پیشرفت‌های حوزه فناوری‌های نرم را به شرکت‌کنندگان آموزش دهند و مشاوره‌های لازم در این بخش عرضه شود.

علاقه‌مندان حضور در رویداد جشن هزار شرکت خلاق تا ۱۵ مهر ماه امسال فرصت دارند تا برای ثبت‌نام اقدام کنند. همچنین، هم‌زمان با این جشن، جشنواره «خلاق برتر» نیز برگزار می‌شود. در این جشنواره نیز، شرکت‌ها و تیم‌های خلاق سراسر کشور به رقابت می‌پردازند و در نهایت از منتخبین جشنواره با عنوان «خلاق برتر» تقدیر می‌شود.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، در بخش‌های رقابتی، ارزیابی و رتبه‌بندی در هر حوزه، در میان شرکت‌های خلاق فعال در همان حوزه انجام خواهد گرفت و ملاک‌های ارزیابی هر حوزه ممکن است با حوزه دیگری متفاوت باشد. برای مثال شرکت‌های خلاق فعال در حوزه معماری، تنها با رقبای خود در این رشته مقایسه می‌شوند و هیئت داوران آنها را در مقایسه با شرکت‌های فعال در حوزه بازی‌سازی رایانه‌ای، ارزیابی نمی‌کنند.

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

نظر شما