شناسهٔ خبر: 42698596 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به دلیل شرایط کرونایی؛

نحوه برگزاری آزمون های شفاهی علوم پزشکی تغییر کرد

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به شرایط شیوع کروناویروس در کشور گفت: این شرایط موجب شد که شیوه آزمون های شفاهی برای آزمون دکتری و دانشنامه گروه علوم پزشکی تغییر کند.

صاحب‌خبر -

دکتر سعید هاشمی نظری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تغییراتی که برای آزمون‌های شفاهی دوره دکتری و دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی بوجود آمده است گفت: پیش از این در آزمون‌های دکتری تخصصی گروه علوم پزشکی و همچنین آزمون‌های دانشنامه تخصصی پزشکی و فوق تخصصی پزشکی مرحله مصاحبه و آزمون‌های شفاهی نیز برگزار می‌شد.

وی با اشاره به شرایط برگزاری آزمون‌های دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی رشته‌های بالینی پزشکی گفت: در دوره‌های گذشته بعد از آزمون کتبی و کسب حدنصاب از سوی داوطلبان، افراد به آزمون شفاهی معرفی می‌شدند و در مراکز آموزشی درمانی به صورت ایستگاهی آزمون خود را به شکل عملی اجرا می‌کردند.

هاشمی نظری اضافه کرد: امسال با توجه به شیوع کروناویروس و کاهش تردد داوطلبان آزمون دانشنامه، پس از اعلام نتایج آزمون کتبی، شرایط آزمون شفاهی اعلام می‌شود و تمامی داوطلبان دارای حدنصاب در روزهای ۷ و ۸ مهرماه در تهران آزمون خود را برگزار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: آزمون شفاهی دانشنامه تخصصی به صورت KFP /PMP / OSCE /MMI و آزمون شفاهی دانشنامه فوق تخصصی به صورت PMP / OSCE همگی مبتنی بر رایانه برگزار می‌شوند. این کار مهمترین تغییر شرایط آزمون‌های شفاهی دانشنامه پزشکی است.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی افزود: اکنون با توجه به شرایط شیوع کروناویروس، مرحله مصاحبه در آزمون دکتری تخصصی گروه علوم پزشکی به شکل دیگری برگزار می‌شود و مقرر شده است برای داوطلبان دوره دکتری تخصصی از ۳۰ درصد نمره مصاحبه، ۲۰ درصد به نمره آزمون کتبی اضافه شود و ۱۰ درصد باقیمانده بر اساس کلیپی که داوطلب تهیه می‌کند ارزیابی شود.

هاشمی نظری اظهار داشت: سهم ۲۰ درصد مربوط به مستندات علمی، آموزشی و پژوهشی داوطلبان نیز همچنان به همین میزان باقی می‌ماند و این تغییر به دلیل شرایط کرونا که امکان مصاحبه‌های حضوری داوطلبان دکتری در دانشگاه‌های علوم پزشکی فراهم نیست، انجام شده است و صرفاً برای این آزمون اجرایی می‌شود.

نظر شما