شناسهٔ خبر: 42698502 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

چرخابی: بازی باید سه بر صفر به سود سپاهان تمام می‌شد/ بی دقت بودند

کارشناس فوتبال ایران گفت: بازی که در نیمه اول باید با نتیجه سه بر صفر به سود سپاهان تمام می‌شد دو بر صفر به سود النصر به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

حسین چرخابی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص شروع کار محرم نویدکیا سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: نویدکیا در شروع کارش با بازی‌های بسیار مشکلی مواجه شد. انصافا گروه سپاهان بسیار سخت است و برای صعود رقابت سنگینی در آن وجود دارد. به نظر من هر مربی دیگری بود هدایت تیم را در این مقطع قبول نمی‌کرد و این مساله را به بعد از بازی‌های لیگ قهرمانان موکول می‌کرد اما نوید کیا این مسئولیت را پذیرفت با اینکه می‌دانست کار سختی را دارد.

وی در مورد تقابل سپاهان با تیم النصر گفت: النصر تیمی است که فوتبال را می‌فهمد و مهمتر اینکه فوتبال را صحیح بازی می‌کند. باشگاه‌هایی مانند النصر،‌ الهلال،‌ السد و .. وقتی مربی طراز اول خارجی می‌آورند یعنی می‌خواهند فوتبالشان پیشرفت کند. آن‌ها از نظر سخت افزاری و امکاناتی مانند زمین با ما اصلا قابل مقایسه نیستند و از همه مهمتر اینکه رسیدگی به فوتبال پایه و آکادمیک در آنجا به صورت جدی انجام می‌شود.

کارشناس فوتبال ایران افزود: ما اگر امکانات سخت افزاری خوبی داشتیم حتی می‌توانستیم بازیکنانمان را به برزیل صادر کنیم چون استعدادهای فوق‌العاده‌ای در فوتبال کشورمان داریم. کشورهای عربی استعدادهای خوبی در فوتبالشان ندارند و برای همین به سراغ بازیکنان خوب و حرفه‌ای می‌روند. به عنوان مثال همین عبدالرزاق حمدالله واقعا جلاد مراکشی است. از هر سه توپی که به او می‌رسد یکی را گل می‌کند. ما وقتی اولین لمس توپ این بازیکنان را می‌بینیم می‌فهمیم که آنها از پایه فوتبال را به خوبی یاد گرفتند. 

چرخابی در خصوص کیفیت سپاهان در بازی دیشب گفت: سپاهان در نیمه اول خوب بود ولی برخلاف جریان بازی نتیجه را واگذار کرد. گل اول روی اشتباه فردی مدافعین به ثمر رسید، دیدیم که بازیکن حریف بدون اینکه کار اضافه‌ای کند یا ضربه محکمی به توپ بزند آن را به راحتی وارد دروازه کرد. در این صحنه دروازه‌بان سپاهان پشت دفاع قرار گرفته بود، توپ را  ندید و گل خورد. در صورتیکه اگر جاگیری مناسبی داشت و پشت مدافع نبود می‌توانست توپ را دفع کند.

وی تصریح کرد:‌گل دوم النصر هم روی خلاقیت و نفوذ حمدالله به ثمر رسید. بازی که در نیمه اول باید با نتیجه سه بر صفر به سود سپاهان تمام می‌شد دو بر صفر به سود النصر به پایان رسید. در نیمه دوم؛ سپاهان تیمی بود که در نیمه اول دویده بود، حریف را تحت فشار گذاشته بود و انرژی زیادی صرف کرده بود. به این ترتیب بدن بازیکنان دچار افت شد و سپاهان هیچ نقطه مثبتی در نیمه دوم نداشت. به همین خاطر النصر اختیار بازی را در دست گرفت و آن را به خوبی کنترل کرد. حتی آن‌ها به وسیله پاس‌های تک ضرب چند موقعیت خوب هم به دست آوردند. 

کارشناس اصفهانی فوتبال ایران در مورد ضعف گلزنی سپاهان در هر دو بازی عنوان کرد:‌این مشکل حتی در بازی‌های لیگ برتر هم برای سپاهان وجود دارد. ما همیشه می‌گوییم بدشانسی آوردیم اما به نظرم در فوتبال هیچ چیزی به نام شانس نداریم. چرا این بدشانسی‌ها برای عبدالرزاق حمدالله نبود؟ گل زدن یک هنر و سخت‌ترین کار در فوتبال است برای همین در اروپا مرد سال را از بین گلزنان انتخاب می‌کنند.

وی افزود: به عنوان مثال بعد از اشتباهی که پورقاز در بازی اول مرتکب شد، توپ را به بدن حریف زد و حمدلله با استفاده از آن دروازه سپاهان را باز کرد، اگر حمدالله توپ را به بالای دروازه می‌زد باید می‌گفتیم پورقاز خوش شانس بوده؟ نه، این بی‌دقتی حمدالله محسوب می‌شد. بنابراین باید بگوییم بی‌دقت بودیم. این مهم است که با چه شدتی، در چه لحظه‌ای و به کجای توپ باید ضربه بزنیم. این فاکتورها باعث می‌شود بتوانیم به گل برسیم یا نتوانیم. این‌ها بی‌دقتی است و نباید بگوییم بدشانس بودیم.

چرخابی در مورد تغییرات جدید سپاهان چه در نوع چینش بازیکنان و چه در نوع بازی اظهار داشت: به نظرم نویدکیا از این بازی‌ها برای شناخت بیشتر تیم و نفراتش استفاده می‌کند. من فلسفه خاصی از او در این بازی‌ها دیدم. سانتر کردن در سپاهان کمتر شده و بازیکنان این تیم بیشتر به پاس کاری به خصوص در یک سوم دفاعی حریف می‌پردازند. ضمن اینکه از کارهای زودهنگام پرهیز می‌کنند.

وی ادامه داد: مشخص بود که بازی روی زمین و استفاده از عمق دفاع حریف در فکر نویدکیا است. تیم او سعی می‌کند حریف را پرس کند، توپ را بگیرد و حمله بسازد. البته او با عناصری کار می‌کند که در فصل گذشته بیشتر دوست داشتند با استفاده از بازی مستقیم، ارسال از کناره‌ها، ضربات ایستگاهی یا پرتاب بلند اوت سریعا به دروازه حریف برسند. با اینحال هر مربی فلسفه خودش را دارد و باید به آن احترام گذاشت.

کارشناس اصفهانی فوتبال ایران افزود: اکنون تیم او دوست دارد روی زمین کار کند و با حرکات ترکیبی از دفاع حریف عبور کند. این کار نیاز به زمان دارد. به نظرم نویدکیا درس‌های زیادی از این مسابقات گرفته تا بداند به چه بازیکنانی برای این تفکراتش نیاز دارد. باید او را در پایان نیم فصل اول لیگ برتر ارزیابی کنیم. سپاهان پس از بازگشت از لیگ قهرمانان آسیا فرصت استراحت ندارد و سرمربی تیم باید سریعا تیمش را برای مسابقات لیگ برتر ساخته و پرداخته کند.

چرخابی در مورد اینکه آیا در بازی دوم سپاهان پیشرفتی نسبت به بازی اول دیده شده، گفت: بله. به خصوص در نیمه اول بازی دیشب، سپاهان انصافا خوب بازی کرد اما فوتبال قابل پیش‌بینی نیست. من در نیمه اول گفتم بازی اگر با همین روال پیش برود سه بر صفر به سود سپاهان می‌شود اما دو بر صفر به سود النصر تمام شد اما در نیمه دوم شرایط برعکس شد.

وی در مورد شانس صعود سپاهان به دور بعد گفت: با توجه به اینکه سپاهن در نوع بازی پیشرفت داشته ما می‌توانیم به صعود تیم امیدوار باشیم البته سرنوشت صعود دست خودمان نیست. اما به هرحال این بازی‌ها یک تجربه و محک بسیار خوب برای نویدکیا است تا نفراتش را بشناسد. در واقع بازی‌های تدارکاتی سنگینی برای آماده سازی سپاهان هستند.

کارشناس اصفهانی فوتبال ایران در مورد داوری مسابقه دیشب عنوان کرد:‌داوری نسبت به بازی اول بسیار خوب بود اما یک صحنه مشکوک وجود داشت که به نظرم می‌توانست تکل روی پای محبی را خطای پنالتی اعلام کند. با این حال در مورد این مساله کارشناسان داوری بهتر نظر دهند.

انتهای پیام/ 

نظر شما