شناسهٔ خبر: 42698289 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بررسی گروه پرسپولیس؛ لطف بزرگ ستاره اسبق یوونتوس و بایرن مونیخ به «یحیی»

تهران- ایرنا- بدنبال شکست الدحیل برابر الشارجه، پرسپولیس به صدر جدول گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا رفت و حالا برای صعود و سرگروهی کار چندان سختی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال پرسپولیس شب گذشته(جمعه) در ورزشگاه بنیاد قطر (اجوکیشین سیتی)، چهارمین بازی خود در مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را در برابر التعاون عربستان انجام داد و با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید تا هفت امتیازی شود و از نماینده سعودی سبقت بگیرد.

انتظاری که پیش از انجام بازی‌های هفته چهارم داشتیم این بود که سرخپوشان تهرانی با شکست التعاون به رده دوم صعود کنند اما اتفاقات بازی الشارجه و الدحیل به سمتی پیش رفت که شاگردان یحیی در پایان هفته چهارم به صدر جدول تکیه زدند. تیم الدحیل قطر که بازی رفت را با نتیجه ۲ بر یک از الشارجه امارات برده بود در دیدار برگشت مقابل حریف قعرنشین خود با نتیجه عجیب چهار بر ۲ شکست خورد تا در امتیاز ۶ باقی بماند و به رده سوم گروه سقوط کند.

مهمترین اتفاق بازی الدحیل و الشارجعه زمانی رخ داد که بازی با نتیجه یک بر یک دنبال می‌شد و مهدی بن‌عطیه مدافع باتجربه دحیل که سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌های بایرن‌مونیخ، یوونتوس و رم را داشت با یک حرکت غیرورزشی از زمین اخراج شد و تیمش را ۱۰ نفره کرد. در ۳۰ دقیقه پایانی این مسابقه چهار گل دیگر زده شد که سهم تیم اماراتی سه گل بود.

با نتایجی که به دست آمد پرسپولیس با هفت امتیاز در صدر قرار گرفت. التعاون به خاطر برد در بازی رو در رو در مقابل الدحیل با ۶ امتیاز در جایگاه دوم جای گرفت و قرمزپوشان قطری به رده سوم تبعید شدند. الشارجه هم با کسب اولین برد خود چهار امتیازی شد و حالا شانس قابل توجهی برای رسیدن به دور دوم دارد؛ دست کم روی کاغذ.

سرخپوشان تهرانی برای صعود چندین راه پیش رویشان دارند اما بی اما و اگرترین حالت برد در همین هفته پیش رو در برابر الدحیل است. تیم پایتخت‌نشین در صورتی که الدحیل را شکست دهد در هفته پایانی حتی با شکست در مقابل الشارجه هم خللی در صعودش ایجاد نخواهد شد. عدم پیروزی در برابر الدحیل همه چیز را به هفته پایانی می‌کشاند. در آن صورت برد در هفته پایانی بازهم پرسپولیس را به دور بعدی می‌رساند اما اگر سرخپوشان به الدحیل ببازند آن موقع شرایط پیچیده‌ای به وجود می‌آید و حتی برد برابر الشارجه هم ممکن است وضعیتی ایجاد کند که سه تیم در یک امتیاز برابر شوند و در آن صورت با توجه به بردهایی که به صورت چرخشی مقابل هم به دست آورده‌اند همه چیز به تفاضل گل می‌کشد. پس بهترین راه برای پرسپولیس کسب برد و یا در بدترین شرایط مساوی در برابر الدحیل است؛ چه بسا التعاون نتوانست در مقابل الشارجه نتیجه رضایت‌بخشی بگیرد و پرسپولیس با یک تساوی در برابر الدحیل جایگاه نخست خود را حفظ کرد.

نظر شما