شناسهٔ خبر: 42697868 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

در آستانه هفته دفاع مقدس صورت گرفت؛

آغاز عملیات اجرایی نخستین سایبر پارک کشور در دانشگاه صنعتی سهند

عملیات اجرایی نخستین سایبر پارک کشور، با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در دانشگاه صنعتی سهند آغاز شد. به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه صنعتی سهند، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین در جریان سفر به تبریز از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه مرکز رشد این دانشگاه نیز بازدید کرد.

صاحب‌خبر -
دکتر قره باغی رئیس دانشگاه صنعتی سهند با بیان اینکه دستاوردهای فناورانه در این نمایشگاه در دو بخش کلی صنعتی و بهداشتی به نمایش گذاشته شده است گفت: محصولاتی جدید از قبیل تهویه هوای اتاق‌های بیمارستان و محلول‌های ضدعفونی کننده بر پایه آب که از جمله نیازهای جامعه برای مقابله با شیوع کرونا در این نمایشگاه عرضه شده است.
دکتر قره باغی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی نخستین سایبر پارک کشور تصریح کرد: این پارک با مشارکت بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان شرایط مناسب برای فعالیت شرکت‌های فعال در حوزه ITو ایست فراهم خواهد کرد.
به گفته رییس دانشگاه صنعتی سهند شرایط اقتصادی کشور ایجاب می‌‌کند که توجه ویژه ای به اقتصاد دیجیتال شود و درآمدهای حاصل از این حوزه افزایش پیدا کند.
مدیر مرکز رشد دانشگاه صنعتی سهند نیز گفت: حدود ۷۵ طرح توسط ۳۰ شرکت مستقر در مرکز رشد دانشگاه در این نمایشگاه ارائه شد.
دکتر افشین ابراهیمی با اشاره به قابلیت صادراتی بودن تجهیزات و محصولات تولیدی شرکت‌ها؛ افزود: ایده‌های مخلتف و جدیدی در حوزه‌های نفت و گاز، متالوژی، پزشکی در نمایشگاه دستاوردها به نمایش گذاشته شده است.
گفتنی است مرکز رشد دانشگاه صنعتی سهند تبریز یکی از مهمترین متولیان حمایت از طرح‌های فناورانه و نوآورانه در آذربایجان شرقی است که ۱۴ شرکت دانش بنیان و ۱۵ واحد فناور در آن فعالیت می‌کنند.
س. س ۵۱/ ل. م ۵۴
 

نظر شما