شناسهٔ خبر: 42697612 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مسئول بسیج رسانه اندیمشک خبر داد

برگزاری یادواره شهدای رسانه در اندیمشک

ذوالفقاری با اشاره به اهمیت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان گفت: یادواره شهدای رسانه و نمایشگاه مجازی عکس دفاع مقدس همزمان با هفته دفاع مقدس توسط بسیج رسانه اندیمشک برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمدحمید ذوالفقاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج نیوز در اندیمشک، با اشاره اینکه بزرگداشت هفته دفاع مقدس دارای اهمیت و ارزش بالایی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی است اظهار کرد: باید در راستای گرامیداشت حماسه‌آفرینی دوران دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و نوجوان، نقش‌آفرین باشیم.

مسئول بسیج رسانه اندیمشک افزود: هفته دفاع مقدس بیانگر فرهنگ عاشورایی، بصیرت، مقاومت، ثبات روزافزون و عزت ایران است که همه ما باید قدردان این حماسه‌سازان باشیم و در نشر و ترویج ارزش‌هایی که کشور ما را در برابر نظام سلطه پیروز کرد، سهیم باشیم.

وی با بیان اینکه موضوع ارزشمند و مهم دفاع مقدس در تاریخ انقلاب اسلامی ارزش‌های فرهنگی و معنوی فراوانی را در اختیار ما قرار داده است اذعان داشت: وظیفه ما در این مقطع از زمان، انتقال و بازنمایی دوران دفاع مقدس برای نسل جدید و نسل‌های آینده است.

ذوالفقاری تصریح کرد: اگر نتوانیم به درستی آن همه گنج ارزشمند، فرهنگی و معنوی را به جوانان و نوجوانان منتقل کنیم، ضمن اینکه با یک گسست فرهنگی بسیار مخرب رو به‌رو خواهیم شد، یک وظیفه مهم و ملی هم بر زمین می ماند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در طول دوران دفاع مقدس عنوان کرد: نقش رسانه‌ها در دفاع مقدس ایجاد روحیه نشاط، امید و خودباوری بود كه در آن دوران با كمترین امكانات، رویدادهای جنگ را پوشش خبری دادند و تدابیر تبلیغاتی و ترفندهای ضدفرهنگی و مخرب دشمنان ایران اسلامی را نقش بر آب و راه را برای پیروزی هموار کردند.

مسئول بسیج رسانه اندیمشک بیان کرد: رسانه ها وظیفه دارند كه با ایجاد برنامه‌های مشاركتی میان اقشار مختلف و تهیه اخبار و گزارش‌های مستند و موثق در شرایط سخت بر جنگ روانی دشمن فائق بیایند و با ایجاد روحیه و انگیزه، جوانان را در میدان حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه نقش مردم اندیمشک در دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست ادامه داد: شهروندان اندیمشکی در دوران دفاع مقدس به صورت مستقیم و غیرمستقیم نقش مهم و برجسته‌ای را داشته‌اند، از رزمندگان اسلام پذیرایی کرده و میزبان رزمندگان جبهه‌های حق علیه باطل بودند و علاوه بر آن نیز جوانان اندیمشکی با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل جانفشانی کرده‌اند.

ذوالفقاری اضافه کرد: خاطرات شهروندان اندیمشکی از دوران دفاع مقدس اگر چه تلخی‌هایی همچون از دست دادن عزیزان آنها را به همراه دارد اما صحنه‌هایی از دلدادگی، عشق و ولایتمداری را نشان می‌دهد که همچنان آنها را دلخوش کرده تا این خاطرات را نگه دارند.

وی در پایان به ارائه برنامه‌های بسیج رسانه شهرستان اندیمشک در هفته دفاع مقدس پرداخت و خاطر نشان کرد: عطرافشانی و تجدید میثاق با شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، برگزاری یادواره‌ شهدا بصورت برخط، مراسم گرامیداشت شهدای اهل رسانه، برگزاری نمایشگاه مجازی عکس دفاع مقدس از جمله برنامه‌های بسیج رسانه شهرستان اندیمشک در این هفته هستند.

نظر شما