شناسهٔ خبر: 42697559 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیرکل تامین و توزیع نهاده های دامی شرکت پشتیبانی امور دام خبر داد

عرضه ۳۰ تا ۵۰ هزار تن نهاده دامی در هفته از طریق بازارگاه

سلامی، مدیرکل تامین و توزیع نهاده های دامی شرکت پشتیبانی امور دام از عرضه بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تن نهاده دامی در هفته از طریق بازارگاه در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، «محسن سلامی» افزود: روندهای خرید شرکت پشتیبانی امور دام ادامه دار است به عبارتی هر هفته از مبادی خارجی در حال خرید هستیم.

وی ادامه داد: هم اکنون ۳۵۰ هزار تن کشتی یا منتظر تخلیه کالاست یا اینکه طی روزهای آتی به آب های ایران وارد خواهد شد.

مدیرکل تامین و توزیع نهاده های دامی شرکت پشتیبانی امور دام گفت: مضاف بر این ۱۴۵ هزار تن کنجاله سویای تخلیه شده در بندر امام داریم که در حال بارگیری و انتقال با انبارهای شرکت پشتیبانی و به استان هاست تا از طریق سامانه بازارگاه توزیع شود.

وی افزود: نهاده های دامی که توسط بخش دولتی و خصوصی وارد کشور می شود همه با ارز ۴۲۰۰ تومانی است.

سلامی بیان داشت: شرکت پشتیبانی امور دام از ابتدای سال جاری تا به اکنون فقط ۷۰۰ هزار تن کنجاله سویا در بازار عرضه کرده است.

وی ادامه داد: کل تکلیف شرکت پشتیبانی امور دام در بحث کنجاله سویا به عنوان ذخایر راهبری یک میلیون تن است.

مدیرکل تامین و توزیع نهاده های دامی شرکت پشتیبانی امور دام گفت: بواسطه شرایط بسیار سخت در بازار و حمایت از بخش تولید در شش ماهه نخست سال جاری ۷۰۰ هزار تن از این ذخایر در بازار توزیع شده است.

وی افزود: بقیه نیاز بازار به کنجاله سویاانتظار بر این بود که با همکاری وزارت صمت و بانک مرکزی در تخصیص و تامین ارز بوسیله بخش خصوصی تامین شود.

سلامی با بیان اینکه نقش شرکت پشتیبانی امور دام در بازار یک نقش تعریف شده ای است، اظهارداشت: حجم عمده تامین کنجاله سویا در کشور با بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: بخش خصوصی برای واردات نهاده ها نیازمند ارز است که باید تخصیص این ارز توسط بانک مرکزی صورت گیرد.

مدیرکل تامین و توزیع نهاده های دامی شرکت پشتیبانی امور دام اضافه کرد: تخصیص ارز مدتی با تاخیر مواجه و به تبعه این تاخیر واردات بخش خصوصی هم با مشکل روبه روشد.

وی تصریح کرد: در هفته های گذشته به همت همکاران در وزارت صمت و بانک مرکزی بخشی از مشکلات ارزی شرکت پشتیبانی امور دام برطرف وخریدهای بسیاری خوبی هم صورت گرفته است.

سلامی یادآورشد: روند این خرید ها تا تکمیل ذخایر راهبردی ادامه دار خواهد بود.

نظر شما