شناسهٔ خبر: 42697389 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

در راستای شناسایی و حمایت مددجویان ایده‌پرداز صورت پذیرفت؛

افتتاح نخستین مرکز تخصصی ایده‌پردازی کمیته امداد «تاک» با مشارکت پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: این مرکز با همکاری پارک علم و فناوری آذربایجان غربی و کمیته امداد امام خمینی(ره) به منظور شناسایی و حمایت مددجویان ایده پرداز راه اندازی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل ازپارک علم و فناوری آذربایجان غربی، دکتر علی نیکبخت با بیان اینکه هدف از راه اندازی این مرکز شناسایی و حمایت از ایده پردازان و ایجاد بستر مناسب برای تبدیل اندیشه‌های نو به فرصت‌های شغلی جدید برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی می‌باشد، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) گام بزرگی در محرومیت زدایی با تاکید بر مؤلفه‌های اقتصاد دانش بنیان و تجاری سازی ایده‌های فناورانه و نیز تقویت زیست بوم نوآوری در جامعه هدف خود، برداشته است.
وی ادامه داد: سوق دادن مددجویان به سمت کسب و کارهای دانش‌بنیان از اهداف اصلی راه‌اندازی این مرکز است.
سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد در مراسم افتتاح این مرکز، گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری به منظور جهش تولید، باید از ظرفیت مراکز دانش‌بنیان یک الگوی موفق کشوری ایجاد کنیم.
رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: مددجویان این نهاد برای بازاریابی و عرضه محصولات خود با مشکلاتی روبرو هستند و ضرورت استفاده از توان علمی بالقوه این جوانان سبب شد تا مرکز ایده‌پردازی «تاک» راه‌اندازی شود.
بختیاری خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های تخصصی توسط کارشناسان این نهاد، بهترین ایده‌های انتخابی با حمایت‌های مختلف کمیته امداد از جمله پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، به مشاغل پایدار مددجویی تبدیل می‌شوند.
وی با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در کشور با مشارکت پارک علم و فناوری استان آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسیده است، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم این برنامه را در قالب طرح ایده‌پرداز در راستای ایجاد مشاغل پایدار مددجویی در کل کشور به مرحله اجرا برسانیم.
س. س ۵۱/ ل. م ۵۴

نظر شما