شناسهٔ خبر: 42697298 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ستاری: توسعه مراکز رشد در دستور کار است

کرمانشاه- ایرنا- معاون علمی و فناوری رییس جمهوری بر توسعه مراکز رشد در شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت: برای اینکه بتوانیم استعدادهای مناسب را برای تجاری‌سازی و توسعه شرکت‌های دانش بنیان پیدا کنیم باید مراکز رشد را توسعه دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سورنا ستاری روز شنبه در جریان افتتاح نخستین مرحله مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود: یکی از پایه‌های فناوری در هر استان پارک های علم و فناوری است و این پارک‌ها بخش عمده ای از زیست بوم را می‌سازند.

او گفت: در این سفر تصمیمات خوبی برای توسعه پارک علم و فناوری در استان کرمانشاه می‌گیریم و با کمک‌هایی از طرف معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، جهاد دانشگاهی و استانداری به دنبال توسعه فعالیت پارک‌های علمی و فناوری در شهرستان‌های استان کرمانشاه هستیم.

وی با اشاره به اینکه در این سفر و در بازدید از واحدهای دانش بنیان نمونه های خوبی از فعالیت های این حوزه را دیدم، گفت: در شرکت پلیمر کرمانشاه واحد ساخت کاتالیست شروع به کار می کند که ما سال‌ها برای فعالیت در حوزه پتروشیمی این مواد را وارد می کردیم و از سال آینده ساخت آن در کرمانشاه شروع می شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه گفت و گو با خبرنگاران به نیازهای حوزه بهداشتی و درمانی کشور برای مقابله با کرونا اشاره کرد و اظهارداشت: همه نیازهای کشور در زمینه مقابله با کرونا از جمله تجهیزات پزشکی و محافظتی و داروهای حوزه کرونا همگی اکنون در داخل کشور تولید می شود و وارد نمی‌کنیم.

وی با اعلام اینکه اکنون ۶ شرکت و موسسه پژوهشی در حوزه تولید واکسن کرونا در کشور کار می کنند، تصریح کرد که اتفاقات خوبی در حوزه واکسن کرونا افتاده که وزارت بهداشت اعلام خواهد کرد.

ستاری همچنین به حمایت های این معاونت از شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و با بیان اینکه مدل حمایت های ما مشخص است، افزود: اکنون ما بیش از ۱۴۰ نوع خدمت به شرکت های دانش بنیان ارایه می دهیم و آمادگی حمایت از این شرکت‌ها را در سطح کشور داریم.

وی تصریح کرد: باتوجه به توسعه زیست بوم در استان کرمانشاه الان شاهد هستیم که بخش خصوصی الان وارد میدان شده و می خواهد پارک علم و فناوری داشته باشد و کارخانه نوآوری بزند و مواردی که امروز بازدید کردم حتما آنها را کمک می کنیم.

وی به توسعه شتاب دهنده های کسب و کار را جزو مواردی دانست که معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری به صورت مستقیم برای حمایت وارد می شود و گفت: این حمایت ها در مورد استان کرمانشاه نیز انجام می شود.

او در مورد کمک به شرکت های دانش بنیان نیز گفت: صندوق پژوهش و فناوری استان و حمایت هایی که ما از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی به صندوق استان باید انجام دهیم که امروز در مورد آن بحث می کنیم.  
بازدید از نمایشگاه محصولات فناورانه مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و بازدید از مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری کرمانشاه، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و بازدید از پارک علم و فناوری کرمانشاه از دیگر برنامه های دکتر ستاری است.

همچنین معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این سفر از دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه نیز بازدید و در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید استان شرکت می کند.

نظر شما