شناسهٔ خبر: 42695413 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

با همکاری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی؛

عملیات عمرانی مرکز شتابدهی و نوآوری «تعمیق ساخت داخل» آغاز شد

کارخانه تعمیق ساخت داخل شرکت دانش بنیان "شیمی، پژوهش صنعت" با حضور دکترسورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح و همزمان کلنگ احداث مرکز نوآوری و شتابدهی ساخت داخل این شرکت در شهرک صنعتی شهید قاسم سلیمانی (تبریز۴) به زمین زده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، در جریان سفر دکترستاری به تبریز کارخانه تعمیق ساخت داخل شرکت دانش بنیان "شیمی، پژوهش صنعت" برای توسعه بومی سازی صنایع سلولزی، معدنی، نفت و گاز در فضایی به وسعت ۲۷ هزار مترمربع به بهره برداری رسید.
همچنین عملیات احداث مرکز شتابدهی و نوآوری "تعمیق ساخت داخل" در مجاورت این شرکت با همکاری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور کلنگ زنی شد.
مهندس حبیب زاده عضو هیئت مدیره این شرکت گفت: با راه اندازی اولیه این کارخانه تاکنون دو هزار و ۲۰۰ تن انواع ماشین آلات تولید شده که این رقم در سال آینده به ۱۰ هزار تن می رسد.
وی افزود: در این کارخانه تجهیزات مربوط به صنایع کاغذ سازی، مواد معدنی، نفت و گاز، تصفیه فاضلاب و صنایع دیگر که تاکنون وارداتی بودند و به دلیل تحریم ها فرآیند واردات این تجهیزات با چالش روبرو شده، تولید می شود و با تلاش هایی که صورت گرفته در آینده نزدیک این ماشین آلات به کشورهای منطقه صادرات خواهد شد.
مهندس حبیب زاده ادامه داد: هم اکنون سفارشات شرکت های فولادی، معدنی و شرکت های کاغذسازی توسط این شرکت در حال تولید هستند که گامی بزرگ در جهت خودکفایی این صنایع است و نیاز کشور را از وابستگی به خارج و جلوگیری از خروج ارز برآورده می کند.

مرکز "نوآوری باز صنعتی تراکتور سازی ایران" و " مرکز نوآوری و شتاب دهی تعمیق ساخت داخل" با مشارکت پارک راه اندازی می‌شود
در نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید استان آذربایجان شرقی، دو تفاهم نامه همکاری فیمابین پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و گروه صنعتی تراکتورسازی ایران و شرکت دانش بنیان شیمی، پژوهش و صنعت، با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور امضا و مبادله شد.
این تفاهم نامه ها به منظور مشارکت و همکاری در راه اندازی مرکز نوآوری باز صنعتی تراکتور سازی ایران و ایجاد مرکز نوآوری و شتاب دهی تعمیق ساخت داخل شرکت شیمی، پژوهش و صنعت مبادله شد و بر اساس آن با تامین فضای مورد نیاز برای راه اندازی این مراکز نوآوری و شتاب دهی توسط شرکت های تراکتور سازی و شیمی، پژوهش و صنعت، پارک علم و فناوری مراحل راه اندازی مراکز مذکور و حمایت های مالی از شرکت های مستقر در آنها را به اجرا در خواهد آورد.
گروه صنعتی تراکتور سازی براساس این تفاهم نامه ۴۰۰۰ متر مربع فضای دفتری و کارگاهی برای راه اندازی مرکز نوآوری باز صنعتی تراکتور سازی ایران و شرکت "شیمی، پژوهش و صنعت" ۲۰۰۰ متر مربع به منظور راه اندازی مرکز نوآوری و شتاب دهی تعمیق ساخت داخل اختصاص خواهند داد.
ل.س ۴۲/ ل.م ۵۴

نظر شما