شناسهٔ خبر: 42694506 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تامین اعتبارات لازم برای تداوم عملکرد مناسب میراث فرهنگی در اردبیل

فرماندار اردبیل گفت: عملکرد میراث فرهنگی در تمامی حوزه‌ها در شهرستان مطلوب بوده و در راستای تداوم این روند در زمینه تامین اعتبارات لازم مساعدت خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه، فرماندار اردبیل به همراه معاونان ميراث‌فرهنگی و گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در بازدید از اماکن تاریخی و پروژه های گردشگری شهرستان اردبیل گفت: عملکرد میراث‌فرهنگی در تمامی حوزه‌ها مطلوب بوده و در راستای تداوم این روند در زمینه تامین اعتبارات لازم و همچنین تسهیل در امورات سرمایه‌گذاران مساعدت‌های لازم را انجام خواهیم داد.

او افزود: مجموعه تاریخی شیخ کلخوران و جمعه مسجد اردبیل در حال حاضر مراحل نهایی بازسازی و مرمت را سپری می‌کنند که امیدواریم گردشگران و اهالی استان با حضور در این مجموعه‌ها به عظمت و شایستگی تاریخی این دیار کهن افتخار کنند.
امامی یگانه با اشاره به بازگشایی محوطه شیخ صفی‌الدین و چهار موزه تاریخی گفت: این مجموعه‌های تاریخی باید به تناسب شرایط مکانی و زمانی مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته و در حقیقت این روند با دقت و حساسیت بیشتر انجام شود.
فرماندار اردبیل با اشاره به راه‌اندازی مرکز آموزش صنایع دستی افزود: راه‌اندازی این مرکز می‌تواند فرصت شغلی برای علاقمندان رشته‌های مختلف صنایع دستی ایجاد کرده و به نوعی به تولید متنوع در این حوزه کمک کند.

امامی یگانه در مورد دیرینگی صنایع دستی در استان و همچنین راه‌اندازی کارگاه‌های مختلف در تولید و عرضه محصولات متنوع در این بخش تصریح کرد: راه‌اندازی مراکز آموزشی، تولیدی و عرضه صنایع دستی در مجموعه‌های تاریخی خود به ایجاد جذابیت‌های گردشگری بیشتر کمک خواهد کرد.

محمدرضا شایقی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردبیل نیز در این بازدید تامین اعتبار در تمامی حوزه‌‌ها با توجه به حجم عملیات عمرانی در شهرستان را ضروری دانست و اظهار کرد: معرفی قابلیت‌های گردشگری صنایع دستی از اولویت‌هاست.

او افزود: تکمیل مرکز آموزش شماره دو صنایع دستی واقع در مدرسه جعفر اسلامی با توجه به شعار سال در راستای جهش تولید امری مهم است.

انتهای پیام/ع

 

نظر شما