شناسهٔ خبر: 42694270 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

معاون علمی رئیس‌جمهور از ۵ طرح فناورانه سلامت در کرمانشاه رونمایی کرد

موج نیوز

با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از 5 طرح فناورانه حوزه سلامت در کرمانشاه رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، در سفر یک‌روزه به کرمانشاه از 5 طرح فناورانه سلامت در کرمانشاه در محل نمایشگاه محصولات فناورانه مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رونمایی کرد.

گفتنی است که فریزر پرتابل محلول‌های زیستی جهت ذخیره‌سازی و انتقال محلول‌های زیستی به‌منظور استفاده در بانک‌های خون و بیمارستان‌ها باقابلیت تنظیم دما تا 30- درجه سانتی‌گراد و سیستم هشدار در صورت بروز مشکل دمایی یا قطع برق به کاربر، "ماده مؤثره دارویی فاویپیراویر" جهت استفاده در درمان بیماری کرونا و سایر بیماری‌های ویروسی مانند آنفلوانزا، "صفحه‌کلید آسانسور بدون تماس دست"، "ماسک نانو N100" و "حد واسط داروی آفاتینیب" جهت تولید داروی آفاتینیب برای درمان سرطان سینه و ریه، پنج طرح رونمایی شده در مراسم ۵ طرح فناورانه سلامت در کرمانشاه بودند.

بر پایه این گزارش در نمایشگاه دستاوردهای فناورانه و پژوهشی دانشگاه صنعتی کرمانشاه نیز ۲۵ طرح فناورانه در حوزه‌های فناوری اطلاعات، مکانیک، الکترونیک، مهندسی عمران، مهندسی شیمی، برنامه‌نویسی و اپلیکیشن به نمایش درآمد.

بازدید از دو شرکت دانش‌بنیان زیست تولید رازی و پژوهان صنعت کرمانشاه از دیگر برنامه‌های بازدید معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در سفر به کرمانشاه بوده است.

نظر شما