شناسهٔ خبر: 42694156 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

فرماندار بندرخمیر بیان کرد؛

افزایش توسعه اقتصادی در هرمزگان/ گمرک بندرخمیر شبانه‌روزی فعالیت می‌کند

بندرعباس- میرهاشم، فرماندار بندرخمیر با بیان اینکه شرایط فعالیت شبانه روزی در گمرک این شهرستان فراهم شده است، گفت: شاهد افزایش توسعه اقتصادی در هرمزگان خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

میرهاشم خواستار در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به چشم انداز توسعه گمرک بندرخمیر اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده جهت استقرار مجتمع بندری خمیر و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای صادرات و واردات میوه و تره بار به کشورهای حوزه خلیج فارس، شاهد تسهیل در روند تخلیه و بار گیری خواهیم بود.

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در گمرک بندرخمیر افزود: با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و گمرگ بندر خمیر، زیر ساخت‌های از قبیل فیبر نوری، آب و برق و امکانات زیر بنای مجتمع بندری شهرستان بندرخمیر تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

خواستار به نقش کمرگ این شهرستان بندرخمیر در رونق اقتصاد هرمزگان گفت: با تکمیل زیرساخت‌های مجتمع بندری این شهرستان، آمادگی کامل برای امکان بارگیری، تخلیه، صادرات، واردات و پیله وری بصورت شبانه روزی وجود دارد. 

فرماندار بندرخمیر ابراز داشت: ساختمان قدیمی گمرک با قدمتی قریب به ۱۵۰ سال است که با هماهنگی بین شهرداری و اداره گمرکات استان از طریق جابجایی گمرک قدیم، تبدیل به مکانی برای گردشگردی، سیاحتی و بوم گردی خواهد شد. 

وی ادامه داد: گمرک قدیمی بندر خمیر به دلیل همجواری با تالاب بین المللی این شهرستان و نزدیکی اسکله و ساختمان گمرک، مکان مناسبی برای گردشگری در آینده خواهد شد.

خواستار بیان داشت: بر اساس جلسات مستمر برگزار شده با گمرکات استان هرمزگان، بخشی از کارهای بهسازی و نوسازی گمرگ قدیمی صورت گرفته است و مقرر شده با همکاری تعاونی‌های گمرک استان و شهرداری، این مکان تبدیل به موزه تجهیزات دریایی و فرهنگی تغییر کاربری دهد و مورد بازدید گردشگران قرار گیرد.

فرماندار بندرخمیر عنوان کرد: گمرک این شهرستان با پیشینه و قدمت طولانی خود در امر صادرات و واردات میوه و تره و به ویژه نمک به کشور های خلیج فارس بوده است که با بیش از ۲۰۰ لنج حمل بار در بنادر خمیر و پل؛ مشغول به فعالیت در این عرصه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس توافق با بندر شهید باهنر بخشی از کالاهای صادراتی میوه تره بار از طریق مجتمع بندری خمیر به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

خواستار تاکید کرد: اسکله مجتمع بندری خمیر در بخش حمل و نقل برای استان‌های همجوار و همچنین شهرستان‌ها، کاهش هزینه های مالی و بار ترافیکی و به نفع سرمایه گذار و وسایل نقلیه جهت کاهش بعد مسافت خواهد شد

نظر شما