شناسهٔ خبر: 42694130 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

آتش سوزی جنگل‌های کوه سفید لنده مهار شد

عیسی فتحی عیسی فتحی / عیسی فتحی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد از مهار آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع کوه سفید شهرستان لنده خبر داد.

صاحب‌خبر -

«غلامحسین حکمتیان اصل» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: این آتش سوزی که از ساعت ۱۵ عصر پنجشنبه ۲۷ شهریورماه شروع شده بود ساعت ۲ بامداد امروز شنبه کنترل و مهار شد.

وی اظهارکرد: تا عصر امروز شنبه ۲۹ شهریورماه نیروها برای پایش منطقه و اطمینان کامل از خاموش شدن آتش در منطقه حضور خواهند داشت تا در صورت شعله ور شدن کُنده های باقی مانده سریع اقدام به اطفای حریق کنند.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: علاوه بر نیروهای مختلف شهرستان لنده، پنج اکیپ نیرو از یاسوج و از شهرهای لیکک، چرام و دهدشت نیز هر کدام یک اکیپ به محل آتش سوزی اعزام و با ۳۰ دستگاه دمنده به مهار و خاموش کردن آتش سوزی کمک کردند.

حکمتیان اصل تصریح کرد: سخت گذر و صخره ای بودن منطقه، وزش باد شدید، شیب ۷۰ درجه ای و اینکه بعضی از جاها بعلت صعب العبور بودن حتی از عهده کوهنوردان هم بر نمی آمد که عملیات اطفای حریق انجام دهند.

وی ادامه داد: نیروهای برای کمک به عملیات مهار و خاموش کردن آتش چهار ساعت پیاده روی کردند تا به آتش سوزی برسند.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: علت آتش سوزی هنوز بصورت دقیق مشخص نیست و همچنین میزان دقیق خسارات وارده پس از ارزیابی مشخص خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما