شناسهٔ خبر: 42694104 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هدف‌گذاری چاپ ۵۰ جلد کتاب با موضوع دفاع مقدس در سمنان

سمنان- ایرنا- مدیر ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: امسال چاپ و انتشار ۵۰ عنوان کتاب از سوی این اداره کل به منظور نشر ارزش‌های دفاع مقدس هدف گذاری شده است.

صاحب‌خبر -

فاطمه مصطفوی فر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: از مجموع ۵۰ کتاب هدف گذاری شده برای چاپ و انتشار در سال جاری، ۱۷ عنوان کتاب تاکنون از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: ۳۳ عنوان کتاب صوتی و مکتوب در زمینه‌های مختلف مانند خاطره، داستان، شعر، پژوهشی، تحلیلی و تاریخ شفاهی از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان تا پایان امسال چاپ و منتشر خواهد شد.

مصطفوی تصریح کرد: از سال ۱۳۸۵ تا پایان مرداد امسال بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب با موضوعات مختلف مانند خاطرات، داستان،  شعر، پژوهشی، تحلیلی  و تاریخ شفاهی در سه گروه سنی بزرگسال، کودک و نوجوان به صورت مستقل یا مشارکتی و حمایت از دستگاه‌های فرهنگی از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان چاپ و منتشر شد.

وی بیان کرد: از مجموع ۲۰۷ کتاب منتشر شده به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان، چهار عنوان کتاب بریل، جهار عنوان ترجمه و ۴۰ عنوان کتاب به صورت صوتی همراه با موشن گرافی ، تعاملی و همراه با بازی مربوط به حوزه کودک و نوجوان است.

به گفته وی، امسال اولین کتاب مکتوب و صوتی در زمینه ایثار و شهادت به زبانی سمنانی با ۱۳۱ صفحه و ثبت اثر ۱۸۱ شاعر در استان سمنان رونمایی شد که اقدامی ارزشمند برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس به شمر می‌رود.

مدیر ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان اظهار داشت: بعضی آثار منتشر شده از سوی این اداره کل به چاپ سوم هم رسید و قابل تقدیر کشوری بود.

مصطفوی خاطرنشان کرد: ۳۶ کتاب صوتی و مکتوب در زمینه‌های مختلف مانند خاطره، داستان، شعر، پژوهشی، تحلیلی و تاریخ شفاهی از سوی این اداره کل سال ۹۸ چاپ و منتشر شد که از مجموع ۳۶کتاب منتشر شده در زمینه‌ دفاع مقدس در سال گذشته ۱۸ کتاب به صورت صوتی و ۱۸ کتاب به صورت مکتوب بود.

مدیر ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به نقش رسانه در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، ابراز داشت: انتظار می‌رود رسانه ‌با ترویج فرهنگ کتابخوابی در جماعه در نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیش از پیش تلاش کنند.

نظر شما