شناسهٔ خبر: 42693185 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

گزارش «فرهیختگان» از آخرین اخبار استقلال در قطر؛ فرصت صدرنشینی برای شاگردان نامجومطلق

شیخ بعد از آسیا تصمیم می‌گیرد

شیخ دیاباته مهاجم سیه‌چرده و گلزن استقلالی‌ها در صحبت با برخی همبازیانش از همراهی قطعی خود با استقلال تا پایان رقابت‌های آسیایی و ادامه کار با آبی‌پوشان را منوط به جلسات و شرایط بعدی پس از انجام این رقابت‌ها دانسته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان»، تیم فوتبال استقلال از فردا به صورت رسمی وارد رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شده و بعد از استراحت اجباری به خاطر کناره‌گیری الوحده امارات، از دیدار با الشرطه عراق از دور پنجم مرحله گروهی کار خود را آغاز خواهد کرد. آبی‌ها که از پنجشنبه دو هفته قبل راهی دوحه قطر شدند بعد از ۲۴ ساعت قرنطینه حدود یک هفته‌ای می‌شود که تمرینات منظم و تاکتیکی خود را زیرنظر مجید نامجومطلق و سایر اعضای کادر فنی برگزار کرده‌اند تا خود را برای حضور در این پیکارها و کسب جواز صعود آماده کنند، هر چند در روزهای ابتدایی بازیکنان تمدیدی این تیم و برخی دیگر به خاطر عدم صدور روادید نتوانستند به‌موقع و همراه با کاروان استقلال خود را به دوحه برسانند اما در ادامه آرام‌آرام جمع استقلالی‌ها جمع شده و حالا هم صحبت از حضور علی کریمی در قطر به‌گوش می‌رسد تا این تیم در شرایطی کامل به مصاف حریف عراقی برود.

 فرصت صدرنشینی به استقلال رسید

بعد از پیروزی ۲ بر یک الشرطه عراق مقابله الاهلی عربستان ناامیدی و نگرانی برخی از هواداران استقلال مبنی‌بر این بود که اگر الاهلی حتی یک مساوی هم مقابل الشرطه می‌گرفت با این تفاسیر تیم عراقی از کورس مدعیان صعود خارج شده و استقلال راحت‌تر می‌توانست کار را دنبال کند و این درحالی است که اگر تیم عربستانی در بازی جمعه شب حریفش را شکست می‌داد استقلال دیگر هیچ‌گاه رنگ صدرنشینی در گروه را نمی‌دید و فقط باید برای صعود به‌عنوان تیم دوم جدول تلاش می‌کرد.

شاگردان نامجومطلق برای صعود حتما به 3 امتیاز دیدار با الشرطه نیاز داشته و در این صورت استقلال با ۴امتیاز به مصاف الاهلی 6 امتیازی می‌رود و در صورت پیروزی مقابل این تیم می‌تواند به‌عنوان صدرنشین به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کند.

 همه دلایل کوچ اجباری آبی‌پوشان

با هماهنگی صورت گرفته با‌AFC  توسط مسئولان تیم استقلال، کاروان این تیم به هتل دیگری منتقل شد. این متن خبری بود که جمعه شب منتشر و باعث تعجب بسیاری از افراد شد که چطور در شرایط قرنطینه استقلالی‌ها هتل خود را تغییر داده‌اند، اما نکته قابل توجه اینجاست که شرایط و عرصه بر این تیم در هتل ابتدایی خود به قدری تنگ شده بود که چاره‌ای جز این کار باقی نمانده و آبی‌ها مجبور به این اقدام شدند. نکته قابل توجه حضور هر چهار تیم ایرانی در هتل قبلی به همراه الشرطه و پاختاکور بود که همین شلوغی و ازدحام باعث شد خدمات نامناسبی از سوی مسئولان هتل به تیم‌ها ارائه شود.

در ادامه و با هماهنگی‌های مدیر رسانه استقلال با مسئول ۶ تیم اسکان یافته در هتل محل استقرار آنها، در جلسه‌ای با سرمربی و سرپرست استقلال همه موارد و مشکلات و گلایه‌های استقلالی‌ها به‌گوش مسئولان رسید و بعد از بررسی‌ها یک هتل دیگر(النجادا) که طرف قرارداد کنفدراسیون فوتبال آسیا به‌شمار می‌رود به باشگاه استقلال معرفی شد و آنها فورا به این هتل منتقل شدند و از امکانات آن نیز ابراز رضایت کردند. البته در این هتل که به خاطر قوانین قطر هیچ مسافر دیگری نمی‌تواند در آن حضور داشته باشد، استقلالی‌ها تنها هستند و از تیم‌های دیگر حاضر در لیگ قهرمانان آسیا نیز خبری نیست.

 استقلال در زمین سفت

استقلال به همراه سایر تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا ازجمله چهار تیم ایرانی دیگر همگی در مجموعه دانشگاه قطر در شهر دوحه تمرینات خود را برگزار می‌کنند و از آنجایی که حدود ۱۰ الی ۱۲ زمین تمرین بسیار خوب و باکیفیت چمن عالی در این مجموعه وجود دارد مشکل خاصی تا به حال از این جهت به وجود نیامده هرچند یکی دو روز ابتدایی زمین بیش از حد سفت بود ولی با پیگیری‌ها از روز سوم نیم‌ساعت قبل از تمرین استقلال آن را آبیاری کرده تا این معضل برطرف شود. با این حال همچنان این مشکل تا حد کمتری وجود دارد و همین موضوع باعث شده است تا طی روزهای گذشته برخی مسئولان این تیم در فکر تغییر زمین تمرین خود باشند.

در همین راستا برخی از اقدامات انجام شده و احتمالا طی روزهای آینده آبی‌ها مثل محل اقامت خود، محل تمرینی خود را نیز تغییر خواهند داد.

 یزدانی بازی با الشرطه را از دست داد؟

استقلالی‌ها تمرین‌های پرروحیه و بانشاطی را در دوحه قطر برگزار می‌کنند و به دور از حاشیه‌های رسانه‌ای در تهران به آماده‌سازی خود برای بازی با الشرطه مشغول هستند. این تیم برای دیدار فردا شب محروم ندارد اما سیاوش یزدانی، مدافع مصدوم آبی‌ها همچنان تمرین‌های اختصاصی خود را زیرنظر کادر پزشکی انجام می‌دهد و احتمالا او به دیدار با تیم عراقی نخواهد رسید، هر چند با حضور دانشگر و غلامی استقلال در این پست مشکل خاصی ندارد و حتی این احتمال وجود دارد در صورتی که علی کریمی نیز به دیدار با الشرطه نرسد روزبه چشمی در میانه میدان آبی‌پوشان را در برابر حریف فردا شب استقلال همراهی کند.

 شیخ تا پایان آسیا هست!

پنجشنبه شب سایت‌های خبری درخصوص آخرین وضعیت شیخ دیاباته اخباری را منتشر کردند که موجب نگرانی هواداران استقلال شد مبنی‌بر اینکه این بازیکن در تاریخ ۹ شهریورماه نامه‌ای برای مسئولان باشگاه استقلال ارسال کرده و این باشگاه فقط ۱۵ روز فرصت دارد تا مطالبات قبلی وی را پرداخت کند در غیر این صورت آقای‌گل فوتبال ایران می‌تواند قراردادش را با استقلالی‌ها به صورت یک‌طرفه فسخ کند. این درحالی است که شیخ چند شب پیش خود را برای همراهی کاروان استقلال به قطر رساند و این موضوع بدان معناست که این مشکل یعنی عدم پرداخت به این بازیکن مالیایی تا حدی برطرف شده است.

با این حال طبق شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» شیخ دیاباته مهاجم سیه‌چرده و گلزن استقلالی‌ها در صحبت با برخی همبازیانش از همراهی قطعی خود با استقلال تا پایان رقابت‌های آسیایی و ادامه کار با آبی‌پوشان را منوط به جلسات و شرایط بعدی پس از انجام این رقابت‌ها دانسته هرچند از آنجایی که دیاباته با استقلال قرارداد دو ساله دارد اگر مسئولان این باشگاه بر سر تعهدات خود باقی بمانند مطمئنا این بازیکن(که مدیران باشگاه از تلاش برای تمدید قراردادش گفته‌اند) مشکلی برای همراهی با آبی‌پوشان نخواهد داشت.

 نامجو بی‌تفاوت نسبت به اخبار تهران

نکته قابل توجه اینکه شاید در تهران پیرامون استقلال حرف و حدیث و اخبار حاشیه‌ای زیاد باشد اما طبق ادعای همراهان این تیم در قطر بازیکنان و عوامل کادر فنی بدون توجه به این حاشیه‌ها تمرین‌های با نشاط و پرروحیه‌ای را برای دو دیدار پیش رو برگزار می‌کنند و خبری از حاشیه‌ها در دوحه قطر در حول و حوش این تیم نیست. برهمین اساس به نظر می‌رسد اوضاع استقلالی‌ها در قطر و آن چیزی که درخصوص این تیم وجود دارد بسیار آرام‌تر و مطلوب‌تر از حاشیه‌ها و مشکلات پیرامون این تیم در تهران باشد. گفته می‌شود مجید نامجومطلق، سرمربی موقت استقلال بدون توجه به حاشیه‌های اخبار تهران مبنی‌بر مذاکره با گزینه‌های سرمربیگری این باشگاه برای فصل آینده ازجمله استراماچونی و الکساندر نوری سعی می‌کند کار خودش را به بهترین شکل ممکن و بدون اینکه تمرکزش را برهم بریزد انجام داده و در تمرینات با قدرت و روحیه کافی حضور داشته باشد تا به این ترتیب از لحاظ جسمانی، روحی و روانی بازیکنانش را برای دیدار فردا شب مقابل الشرطه بدون توجه به هیچ مساله جانبی و حاشیه‌ای آماده کند. نامجومطلق در این خصوص و در بین عوامل تیم نه حرفی را بر زبان آورده و نه رفتارش تغییر کرده و به نظر می‌رسد که سرمربی آبی‌پوشان در آسیا بدون توجه به هیچ حرف و حدیثی به دنبال آن است تا خودش را اثبات کرده و با قدرت به کارش ادامه دهد.

 وضعیت مبهم کریمی

برخلاف اعلام برخی رسانه‌ها علی کریمی به خاطر درست نشدن کار‌های روادیدش تا عصر دیروز در تهران بود و کسی نمی‌دانست که چه زمانی به اردوی آبی‌ها در قطر اضافه خواهد شد. این درحالی است که کریمی اگر بخواهد ویزای عادی بگیرد باید دو هفته در قرنطینه باقی بماند اما اقدامات برای درخواست ویزای تیمی برای کریمی انجام شد تا شب گذشته راهی دوحه شود و در صورتی که این بازیکن به قطر برود در همان فرودگاه تست کرونا داده و بعد از تست به‌منظور رعایت ۲۴ ساعت قرنطینه راهی هتل محل اقامت استقلال خواهد شد‌. با این حال از آنجایی که این اقدام دو سه روز کاری زمان می‌برد استقلالی‌ها امیدوار هستند تا این امور اداری درخصوص این بازیکن تعیین‌کننده آبی‌ها در خط میانی حل و فصل شده تا کریمی هرچه زودتر برای همراهی استقلال به جمع بازیکنان این تیم اضافه شود. با این شرایط احتمال حضور کریمی در بازی فردا شب زیاد نیست اما هافبک استقلال به دیدار حساس و سرنوشت‌ساز مقابل الاهلی خواهد رسید.

نکته دیگر در مورد کریمی که شنیده می‌شود این است که این بازیکن با یک تیم قطری به توافق رسیده است. اگر این خبر صحت داشته باشد مطمئنا این بازیکن بعد از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به تیم جدیدش در این کشور ملحق خواهد شد.

 استعلام نهایی برای شجاعیان

همان‌طور که اولین بار در «فرهیختگان» خبر دادیم داریوش شجاعیان در ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا مشکلی برای همراهی استقلال نداشته و کارت بازی او توسط AFC صادر شده است. با این حال و بعد از مشکلات و اتفاقاتی که برای شجاعیان در روزهای پایانی فصل گذشته به وقوع پیوست این بازیکن نتوانست به لیست آبی‌ها اضافه شود و از آنجایی که طی سال‌های اخیر، کنفدراسیون فوتبال آسیا درخصوص مسائل جانبی کم گاف نداده است، همین موضوع مسئولان باشگاه استقلال را کمی نگران کرده و آنها را بر آن داشته تا در این خصوص یک‌بار دیگر از این کنفدراسیون استعلام بگیرند.

بر همین اساس استعلام نهایی درخصوص داریوش شجاعیان که مدت‌هاست آماده بازی شده و با استقلالی‌ها تمرین می‌کند، گرفته شده و احتمالا بعد از پاسخ این استعلام و پاسخ مثبت کنفدراسیون فوتبال آسیا هافبک بدشانس آبی‌پوشان بعد از دو بار پاره کردن رباط صلیبی در دیدار با الشرطه عراق و طبق نظر کادر فنی دوباره به میادین باز خواهد گشت.

 آخرین اخبار

اخبار دیگر درخصوص استقلال اینکه قرار است امروز مجید نامجومطلق از ساعت ۱۱ به وقت قطر در کنفرانس خبری پیش از دیدار با الشرطه شرکت کرده و احتمالا هر بازیکن دیگری به جز وریا غفوری، کاپیتان استقلال که در کنفرانس قبلی شرکت کرده بود همراه با نامجومطلق راهی این کنفرانس خبری خواهد شد.

همچنین طبق شنیده‌ها احتمالا برخی از مدیران استقلال ازجمله سعادتمند امروز برای تماشای دیدار مقابل حریف عراقی راهی دوحه قطر خواهند شد.

نویسنده: محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار

نظر شما