شناسهٔ خبر: 42693020 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معرفی ۱۸۰ پرونده مشاغل خانگی به بانک در استان قزوین

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از ابتدای امسال ۱۸۰ طرح اشتغال خانگی برای دریافت سه میلیارد و ۸۶۸ میلیون تومان تسهیلات به بانک معرفی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  وحید انتظاری معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: از ابتدای امسال، ۷۹ طرح اشتغال خانگی با یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان به بانک رفاه کارگران و ۱۰۱ طرح برای دریافت ۲ میلیارد و ۵۴۸ میلیون تومان تسهیلات به بانک توسعه تعاون معرفی شده اند.

 به گفته انتظاری، برای این تعداد پرونده تشکیل شده، ۳۲۰ نفر اشتغالزایی پیش بینی شده است.

وی افزود: این پرونده‌ها در رسته‌های میراث فرهنگی، گردشگری، خدمات، صنایع تبدیلی و تکمیلی تشکیل شده است و متقاضیان می‌توانند در ۳۲۰ رشته ثبت‌نام کنند.

انتظاری افزود: سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، سازمان صمت و بهزیستی، اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در این طرح مشارکت دارند.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان  گفت: ظرفیت ثبت‌نام در طرح توسعه مشاغل خانگی در سطح کشور ۱۰۴ هزار نفر و در استان هزار و ۵۰۰ نفر پیش‌بینی شده است و متقاضیان تا هفتم مهر فرصت دارند برای ثبت نام به سامانه inhb.ir مراجعه کرده و برای تکمیل فرم‌ها و اطلاعات مربوط اقدام کنند.

وی با اشاره به شرایط لازم برای ثبت نام، گفت: متقاضیان باید حداقل ۱۸ سال داشته و بومی استان قزوین باشند، همچنین فقدان اشتغال تمام‌وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی از دیگر شرایط ثبت‌نام است.

استان قزوین در سال جاری، ایجاد ۱۶ هزار و ۳۷۷ فرصت شغلی را تعهد کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما