شناسهٔ خبر: 42691877 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

رئیس مجمع نمایندگان فارس:

ورود قاطعانه بسیج در دفاع مقدس فتح الفتوح کرد

رئیس مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه «بسیج لشکر مخلص خداست»، گفت: بسیج به هیچ جریان سیاسی وابستگی نداشته و ندارد.

صاحب‌خبر -
 ابراهیم عزیزی در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس در جمع پاسداران و بسیجیان شهرستان زرقان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی، اظهار داشت: شهیدان در یک لحظه سوختند و عارفانه، جاودانه شدند و به مقام «عند ربهم یرزقون» رسیدند.

او با درود به ارواح طیبه شهدای شهرستان زرقان افزود: زرقان به سبب وجود مردان شجاع و زنان فهیمی که در طول انقلاب در تمام صحنه‌ها ثابت قدم بوده و یادگاران بی نظیری را تقدیم انقلاب کردند، شایسته عنایت بیش از پیش و سزاوار بهترین هاست.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس رمز پیروزی انقلاب اسلامی را ۳ رکن ایمان، رهبری و مردم ذکر کرده و گفت: امروز نیز این اصول بر همه معادلات کشور باید حاکم باشد.

عزیزی، مردم را عقبه اصلی و اساسی انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: با بهره گیری از همه ارکان، مردم باید به عنوان وارثان اصلی مورد توجه و احترام باشند و در واقع انقلاب اسلامی بدون این ۳ گوهر گرانبها چیز دیگری برایش متصور نیست و همین‌ها ما را از سایر نظام‌های سیاسی متمایز کرده است.

او بسیجیان را گل سرسبد رکن سوم انقلاب دانست و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، اظهار داشت: این شهید گرانقدر در مورد بسیج می‌فرمود: «سپاه مانند سرزمین پاک و حاصلخیز‌ی است که در این سرزمین پاک، گل‌های زیبایی به نام بسیج رشد و نموّ پیدا کرده است».

رئیس مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه بسیجیان از همه وجود خود برای نظام اسلامی گذشتند، افزود: اگر همین بسیج ما در عرصه دفاع مقدس ظهور و بروز نکرده بود با کدام عِدّه و عُدّه آن جنگ نابرابر را به پیروزی می‌رساندیم؟

عزیزی بیان کرد: در دهه ۶۰ و بحبوحه جنگ تحمیلی که عراقی‌ها تا دُبّ حران آمده بودند، زمانی توانستیم فتح الفتوح کرده، برتری ایمان بر کفر را ثابت کنیم و وعده الهی را در صحنه عمل نشان دهیم که بسیج این لشکر مخلص الهی خالصانه، صادقانه و بی ریا بدون چشمداشت با عزت، عظمت، قدرت و قاطعیت وارد عمل شد.

او بسیج را معجزه انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: حفاظت از این گل‌های زیبا وظیفه ما است و در واقع بسیجیان ما در هیچ سرزمینی جز سرزمین پاک و حاصلخیز سپاه امکان رشد ندارند.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس همچنین گفت: امروز همه ما باید در مسیر تحقق کامل ارزش‌های انقلاب اسلامی که فتح قله‌های پایداری و پارسایی است، تلاش کنیم.

عزیزی افزود: قله پایداری یعنی مقاومت و ایستادگی در مقابل نظام سلطه و دشمنان بشریت و قله پارسایی یعنی خدامحوری، ایمان و رشد و نمو ارزش‌های نبوی و علوی در جامعه که بدون شک باید با بهره گیری از همه ظرفیت‌های انقلاب اسلامی به فتح این قله‌ها دست یازید که در واقع به بخش بزرگی از آن دست پیدا کردیم.

این نماینده مجلس همچنین گفت: فتح این قله‌ها با وحدت، هماهنگی، انسجام، ایثار، بصیرت، آگاهی و ایستادگی در برابر کج اندیشان دست یافتنی است.

او با بیان اینکه بسیج لشکر خداست و وابستگی به هیچ جریان سیاسی ندارد، افزود: این تفکر که در دفاع مقدس نیز سایه انداخت، امروز هم باقی است و دفاع امروز ما مقابله با کج اندیشان و کسانی است که می‌خواهند مسیر انقلاب اسلامی را منحرف کنند؛ افرادی که دل در گروی خدمت به مردم ندارند.

عزیزی تاکید کرد: بسیجی اگر در مقابل انحراف، کج اندیشی و سوء مدیریت ها، واکنش نشان ندهد، گویی در صحنه دفاع نیست.

انتهای پیام/

نظر شما