شناسهٔ خبر: 42691873 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد:

لزوم حرکت سریع برای پرداختن به مأموریت ذاتی بنیاد در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در ماه‌های گذشته، باید در 6 ماهه دوم سال با سرعت بیشتری در مسیر برنامه‌ها پیش برویم و بیش از پیش به مأموریت اصلی و ذاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران یعنی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بپردازیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از بنیاد شهید و امور ایثارگران، مهندس سعید اوحدی روز جمعه 28 شهریور در اختتامیه همایش دو روزه مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران که به صورت ویدئوکنفرانس در مجتمع فرهنگی اقامتی ایثار استان البرز برگزار شد، ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش گفت: برگزاری این همایش در پایان 6 ماهه نخست سال به خصوص با توجه به تشکیل کمیته بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران اتفاق بسیار مثبتی بود و حتماً باید از مشارکت و همفکری استان‌ها در این زمینه استفاده کرد.
وی ضمن اشاره به برگزاری این همایش با توجه به تمام پروتکل‌های بهداشتی افزود: مطالب مطرح شده در این همایش باید جمع‌بندی شوند و در اختیار مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گیرد. با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در ماه‌های گذشته، در 6 ماهه دوم سال باید با سرعت بیشتری در مسیر برنامه‌ها پیش برویم و بیش از پیش به مأموریت اصلی و ذاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران یعنی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بپردازیم.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر لزوم پرهیز از فرایندهای بوروکراتیک در اجرای برنامه‌های بنیاد گفت: در انجام کارها باید با سرعت پیش برویم و مدیران کل محترم استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران باید این اصل را سرلوحه کارهای خود قرار دهند. همچنین لازم است نظارت بر زیرمجموعه‌ها و حسابرسی داخلی به صورت مستمر انجام شود.
معاون رییس جمهور با اشاره به تحریم‌ها و فشارهای استکبار جهانی علیه مردم کشورمان گفت: در هیچ دوره‌ای از تاریخ انقلاب اسلامی حتی در ایام دفاع مقدس شاهد چنین اقدامات ظالمانه‌ای نبوده‌ایم. در چنین شرایطی با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری با قدرت پیش می‌رویم و در برابر این فشارها سر خم نمی‌کنیم.
اوحدی با اشاره به نامگذاری سال 1399 با عنوان سال «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری گفت: اصل جهش تولید باید در تمام حوزه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران مورد توجه باشد و هر بخشی به فراخور مأموریت‌ها برای این رویکرد برنامه‌ریزی کند تا بتوانیم شرایط سخت امروز را به خوبی پشت سر بگذاریم.
وی با تأکید بر ضرورت رعایت تواضع در مسیر خدمت گفت: امروز که چنین توفیق بزرگی نصیب ما شده تا خدمتگزار عزیزترین بخش جامعه باشیم وظیفه داریم در مسیر خدمت اخلاق و تواضع را به بهترین شکل رعایت کنیم.
معاون رییس جمهور در ادامه به بیان توصیه‌هایی خطاب به حاضران در همایش و مدیران کل استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران که به صورت ویدئوکنفرانس در این همایش شرکت کرده بودند پرداخت.
گفتنی است در این همایش مجید عابدی مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات بنیاد شهید و امور ایثارگران، علی زینبی رییس مرکز حراست بنیاد، علی اصغر گرجی زاده مشاور حقوقی رییس بنیاد و محمود باقری مزیدآبادی مشاور مالی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به بیان نکاتی در خصوص حوزه‌های تخصصی خود پرداختند.

 

نظر شما