شناسهٔ خبر: 42691543 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه موقت اصفهان:

اگر دفاع مقدس نبود، ایران هم نبود

سید حبیب الله وکیل زاده

امام جمعه موقت اصفهان گفت: در طول ۸ سال جنگ نه تنها رزمندگان از خاک میهن حراست کردند بلکه در دفاع از مرزهای عقیدتی و ارزش‌ها نیز سنگ تمام گذاشتند.

صاحب‌خبر -

محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص لزوم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و حماسه دفاع از ایران اسلامی در طول ۸ سال جنگ، اظهار کرد: دفاع مقدس یکی از سرفصل‌های بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی است چراکه اگر دفاع مقدس نبود ایران، عزت، کرامت و استقلال هم نبود. اگر این حماسه بی‌بدیل رزمندگان اسلام نبود دشمن شام خود را همان‌طور که ادعا کرده بود در تهران می‌خورد.

وی افزود: دفاع مقدس سرفصل بزرگی است که همه آمدند آن‌هم در زمانی که ایران از نظر تجهیزات نظامی و نداشتن ارتش منظم در بدترین وضعیت خود بود به طوری که برای دفاع از آب و خاک حتی نوجوانان ۱۳ ساله نیز به میدان نبرد رفتند و با مقاومت جانانه حماسه‌های بی‌نظیری آفریدند که در حافظه تاریخی ملت ایران باقی خواهد ماند. بنابراین هفته دفاع مقدس را باید هر سال گرامی بداریم و یاد شهدا را در اذهان زنده نگه داریم.

امام جمعه موقت اصفهان، تصریح کرد: امروز از نظر دفاعی بسیار قوی‌تر از زمان جنگ هستیم به طوری که دشمن جرات ندارد به خاک ایران نگاه چپ بیندازد. رزمندگان نه تنها در دفاع از خاک ایران حماسه آفریدند بلکه در دفاع از محتوای انقلاب اسلامی نیز دفاع جانانه کردند که این امر نکته حائز اهمیت دوم است. نه تنها رزمندگان از خاک میهن حراست کردند بلکه در دفاع از مرزهای عقیدتی و ارزش‌ها نیز سنگ تمام گذاشتند.

رهبر ادامه داد: هم‌اکنون وارثان حرکت دفاع مقدس یادشان نرود که این دفاع برای حراست از اسلام، ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی بود و نباید امروز در برابر تهاجم فرهنگی بیگانه سست شویم. نباید غافل شویم و همیشه در دفاع از خاک میهن و ارزش‌ها کوشا باشیم و در خدمت صادقانه به مردم که این حماسه بزرگ را آفریدند پیشگام باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین دفاع تمام نشده است و امروز هم دفاع از ارزش‌های اسلامی و دینی از اصول مهمی است که باید رعایت و از تبعیض و فساد در کشور جلوگیری شود.

انتهای پیام

نظر شما