شناسهٔ خبر: 42691525 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هیچ کلاس درس خراسان شمالی خالی از معلم نیست

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: هیچ کلاس درس خراسان شمالی خالی از معلم نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   قنبرعلی خوش آیینه گفت : بر اساس گزارش رسیده از مدیران مدارس، تمام کلاس‌های درس دارای معلم است و کمبود معلم، با تدابیر مختلف جبران شده است.

او  افزود: کمبود نیروی معلم در برخی از کلاس‌ها با اضافه کاری حل شده، و همچنین جذب معلم حق التدریس و خرید خدمات، مرهم بر مشکل شده است.

خوش آیینه گفت : امسال با پیک بازنشستگی فرهنگیان روبه رو بودیم، امسال ۹۰۰ نفر از همکاران به بازنشستگی رسیدند، اما نیمی از آنان، معادل ۴۵۰ نفر برای ادامه همکاری اعلام آمادگی کرده و در کلاس‌های درس ماندند.

او  گفت: پارسال ۵۲ نفر نیروی آموزش دهنده نهضت سواد آموزی، به صورت حق التدریس وارد کلاس‌های آموزش و پرورش شدند که بخشی از کمبود‌ها جبران شد و امسال هم همکاری آنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید

خوش آیینه افزود : امسال ۳۳۰نفر نیروی جدید معلم وارد آموزش و پرورش استان شدند که شامل ۱۸۶ نفر دانش آموخته تربیت معلم و مابقی از طریق ماده ۲۸ جذب شده اند.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: این اداره کل ۲۸۰ نفر معلم کمبود دارد که ۷۰ درصد از آن مربوط به آموزش ابتدایی است، اما این کمبودها، جبران شده است.

انتهای پیام/ه 

نظر شما