شناسهٔ خبر: 42690920 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

تمامی شرکت‌های توزیع گاز باید به سیستم اشتراک دهی مجهز شوند

زاهدان- معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تمامی شرکت‌های توزیع گاز مایع استان با هدف فراهم کردن زیرساخت‌های توزیع گاز درب منازل باید تا یک ماه آینده به تلفن و سیستم اشتراک دهی مجهز شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، ماندانا زنگنه در نشست بررسی مسائل پیرامون گاز مایع سیستان و بلوچستان که با حضور فرمانداران و مدیران شرکت‌های گاز برگزار شد، اظهار داشت: در سال‌های گذشته مسائل پیرامون گاز و فعالیت برخی سودجویان در این حوزه فشار زیادی بر مردم استان وارد کرده و با توجه به فرارسیدن روزهای سرد سال باید این مسائل هرچه سریع‌تر برطرف شوند.

وی بیان کرد: بدین منظور هرچه سریع‌تر خودروهای حمل و توزیع گاز در سیستان و بلوچستان باید به سیستم GPS مجهز شوند تا مشخص شود این ناوگان در چه مکان‌هایی اقدام به توزیع گاز می‌کنند و چقدر در این اماکن توقف دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: تمامی جایگاه‌های توزیع گاز در استان باید به دوربین مداربسته مجهز شده و آی پی آنها در اختیار دستگاه‌های نظارتی قرار گیرد تا هرگونه سو استفاده پیگیری شود.

وی بیان کرد: در راستای سهولت خانوار برای دریافت گاز مایع تصمیم گرفته شد توزیع گاز تنها از طریق اشتراک و درب منازل انجام شود و بر همین اساس باید تمامی شرکت‌های توزیع گاز باید خط تلفنی ثابت برای اشتراک دهی به شهروندان داشته باشند.

زنگنه تصریح کرد: یکی از گلایه‌های شهروندان عدم دریافت مبلغ اعلام شده توسط توزیع کنندگان گازمایع است و بر این اساس تصمیم گرفته شد تا همه خودروهای توزیع به دستگاه کارت خوان مجهز شوند و این اقدام هم باید هرچه سریع‌تر در استان به طور کامل انجام شود.

وی ادامه داد: بر این اساس اگر دستگاهی تراکنش کافی نداشته یا قطع باشد به معنا تخلف تلقی خواهد شد و با افراد خاطی برخورد می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تا پیش از فصل زمستان باید مشکلات گاز در این استان رفع شود.

وی اظهار داشت: ایجاد صف و توزیع گاز مایع به شیوه سنتی آن چیزی است که سودجویان خواهانش هستند بنابراین برای شکستن صف‌های ایجاد شده و تسهیل در دریافت گاز توسط شهروندان باید به طور آزمایشی با همکاری دستگاه‌های مرتبط در ۲۰ نقطه شهرستان زاهدان نمایندگی توزیع گاز مایع به صورت الکترونیکی ایجاد شود و در صورت موفق بودن در حوزه شهرستان زابل هم اجرا شود.

نظر شما