شناسهٔ خبر: 42690918 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیرعامل آبفا هرمزگان:

افزایش بهره مندی روستاهای شرق استان از آب شرب

مدیرعامل آبفا هرمزگان در نشست با مدیران دفاترحوزه های انتخابی "حسین رئیسی" نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: حجم ریالی پروژه های در حال اجرا در شرق استان بالغ بر یکهزار میلیارد تومان است که در هر شهرستان متناسب با مطالعات انجام شده و اعتبارات تخصیص یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،امین قصمی با اشاره به مشکلات موجود در شرق استان و کمرنگ بودن طرح های مشارکتی در این مناطق نسبت به غرب استان، امکان تعامل اثربخش مردم و شوراها با این مجموعه و اجرای طرح های مشارکتی در شرق هرمزگان را علیرغم  مشکلات فرهنگی، اجتماعی و مالی عملی دانست.

وی همچنین به مهمترین اقدامات آبفا در شرق استان اشاره کرد و گفت: بهره برداری از طرح ملی آبرسانی از سد سُهران به گوهران بشاگرد و 12 روستای مسیر در دهه فجرامسال از جمله این اقدامات است که ظرف سه چهار سال آینده حدود ۵۴ روستا از این ظرفیت بهره مند خواهند شد.

به گفته قصمی؛ در سفر قریب الوقوع "محمد باقرنوبخت" معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان، بحث اعتبار مورد نیاز برای بهره مندی بیشتر روستاهای بشاگرد از طرح انتقال آب از سد جگین به گوهران نیز نهایی می شود.

مدیرعامل آبفا استان همچنین از حمایت نماینده شرق هرمزگان برای ایجاد تفاهم نامه همکاری با وزارت نفت در اجرای طرح آبرسانی از سد جگین به 28 روستای شهرستان جاسک خبر داد و گفت: این پروژه به طول 50 کیلومتر بوده و نیازمند اعتباری برابر 200 میلیارد تومان است که در صورت امضا این تفاهم نامه مشکلات کمبود آب این روستاها برطرف می شود.

وی افزود: در شهرستان سیریک نیز، در نشستی با مدیرعامل آبفای کشور پروژه انتقال آب از منطقه تلنگ شهرستان میناب به شهر سیریک به طول 40 کیلومتر نهایی شده است و پیگیری های لازم جهت تامین اعتبابر این پروژه در حال انجام است.  همچنین بهره برداری از آب شیرین کن 3 هزار مترمکعبی زیارت و توسعه آب شیرین کن سیریک از دیگر اقدامات آبفا در این شهرستان سیریک است که با تکمیل این پروژه ها شاهد افزایش ظرفیت منابع آبی این شهرستان خواهیم بود.

قصمی در ادامه به اقدامات اساسی آبفا در شهرستان میناب اشاره کرد و گفت: بهره برداری از مجتمع های روستای سندرک، بندزرک، شهوار – جانشینی و  چراغ آباد هشتبندی و آب شیرین کن 3 هزار مترمکعبی کرگان از جمله این اقدامات است که امسال وارد مدار بهره برداری می شود.

وی همچنین از افتتاح فار اول طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر میناب در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این طرح شامل؛  احداث یک مدول تصفیه خانه فاضلاب با فرآیند لجن فعالMLE   و ظرفیت  7 هزار و 620 مترمکعب در روز، اجرای 37 کیلومتر شبکه جمع آوری اصلی  و فرعی فاضلاب و نصب 950 انشعاب جدید فاضلاب است .

به گفته وی؛ اعتبار کل این طرح یکهزار و 130 میلیارد ریال است.

قصمی همچنین از اجرای پروژه انتقال آب از تصفیه خانه سد سرنی به مخازن شهر میناب به طول 6 کیلومتر و آغاز مطالعات بازسازی مجتمع تیاب در این شهرستان خبر داد.

مدیرعامل آبفا استان در پایان، آبرسانی از سد جگین به غرب جاسک با اعتبار 740 میلیارد ریال و آبرسانی به مجتمع امام توکهور با اعتبار 25 میلیارد ریال از دیگر پروژه های آماده بهره برداری در شرق استان بیان کرد.

گفتنی است؛ در این نشست، مدیران دفاترحوزه های انتخابی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده آبفا در شهرهای شرق استان، به بیان مشکلات و نیازهای بخش آبِ شهرها و روستاها پرداختند.

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما