شناسهٔ خبر: 42690871 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی خرد شده هشتگرد آزادسازی شد

کرج - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان البرز اعلام کرد: ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی خرد شده روستای فشند حوالی شهر جدید هشتگرد از دست متصرفان خارج و آزادسازی شد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ سید مجتبی موسوی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: درپی دریافت گزارش های مردمی  مبنی بر خرد کردن و از بین بردن اراضی کشاورزی در منطقه ییلاقی فشند واقع در محدوده ی شهر جدید هشتگرد اقدام قانونی برای رفع تخلف و بازگشت ماهیت اراضی  در دستور کار این یگان قرار گرفت.

وی بیان داشت: پس از انجام هماهنگی های لازم با حوزه دادستانی و قضایی  شهرستان ساوجبلاغ  روز گذشته با حضور عوامل شهرداری شهر جدید هشتگرد نسبت به قلع‌وقمع و تخریب تغییرات انجام شده در اراضی کشاورزی که به صورت شبه شهرک و در قالب تعداد ۱۵ مورد تفکیک و چهاردیواری شده بود، اقدام قانونی به عمل آمد.

موسوی افزود : در این عملیات مساحت ۲۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی آزادسازی و به عرصه کشاورزی بازگشته است.

فرمانده یگان حفاظت در پایان تاکید داشت: مرجع تشخیص اراضی زراعی در استان و شهرستان ها جهادکشاورزی می باشد و به مردم توصیه می شود قبل از خرید هر گونه زمین به خصوص در حاشیه شهر ها، شهرک ها و روستاها از جهاد کشاورزی استعلام لازم را به عمل آورند.

وی همچنین به مشاوران املاک که دارای پروانه و مجاز به فعالیت هستند هشدار داد ملزم به شفاف سازی و ابلاغ مفاد قانون تغییر کاربری در اراضی در معاملات بین خریدار و فروشنده اراضی کشاورزی  بوده و در صورت اعلام هرگونه گزارش تخلف از سوی این دسته از صنوف برابر قانون با آنان برخورد خواهد شد و از انجام هر گونه معاملات که در خرد کردن اراضی و تغییرات در ماهیت زمین بشود می بایست خودداری کنند.

استان البرز دارایب ۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

نظر شما