شناسهٔ خبر: 42689892 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری:

عملیات اجرایی پروژه ساخت واحد تولید کاتالیست در کرمانشاه آغاز شد

کرمانشاه- ایرنا- عملیات اجرایی پروژه ساخت واحد تولید کاتالیست در مجتمع پلیمر کرمانشاه واقع در شهرک صنعتی بیستون با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و استاندار کرمانشاه آغاز شد.

صاحب‌خبر -

ررییس مجتمع پلیمر کرمانشاه در حاشیه آغاز به کار این پروژه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این مجتمع در سال ۹۱ شروع به فعالیت کرده است، گفت: در این مجتمع لوله های موردنیاز برای پروژه های آبیاری و گازرسانی و همچنین مخازن کوچک و بزرگ تولید می شود.

علی رستم آبادی، میزان تولید اسمی پلی اتیلن در این مجتمع را ۳۰۰ هزار تن در سال اعلام کرد و افزود: اکنون بیش از تولید اسمی یعنی معادل سالانه ۳۶۰ هزار تن پلی اتیلن تولید می کنیم.

به گفته او، اکنون ۸۰۰ نفر نیرو در این مجتمع مشغول به کار هستند.

رستم آبادی در ادامه به آغاز عملیات اجرایی پروژه ساخت واحد تولید کاتالیست در این مجتمع نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گفته او، با بهره برداری از این پروژه سالانه ۵۰ تن کاتالیست در این مجتمع تولید خواهد شد.

وی توضیح داد که کاتالیست برای تبدیل اتیلن به پلی اتیلن به کار برده‌ می شود.
تولید کاتالیست با کاربرد در فرآیند تولید محصولات پلی اتلین پس از گذراندان مراحل پیشرفته تحقیقاتی توسط پژوهشگران جوان شرکت پلیمر کرمانشاه  طراحی و جایگزین کاتالیست ژاپنی خواهد شد.

بازدید از نمایشگاه محصولات فناورانه مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و بازدید از مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری کرمانشاه، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و بازدید از پارک علم و فناوری کرمانشاه از دیگر برنامه های دکتر ستاری است.

همچنین معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این سفر از دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه نیز بازدید و در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید استان شرکت می کند.

نظر شما